نگرانی-از-بی‌توجهی-حکومت-نسبت-به-ترور-علما

شورای حزب جمعیت اصلاح می‌گوید که حکومت باید عاملان ترور عالمان دینی را شناسایی و به نهاد های عدلی و قضایی بسپارد؛ زیرا مسوول اصلی این قضیه‌ها در قدم اول حکومت می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: حبیب الله حسام، رئیس سراسری شورای علمای افغانستان، امروز چهارشنبه( 5، سنبله) در یک کنفرانس خبری اظهارداشت که استراتژی دشمنان در افغانستان تاریخچۀ دیرینه داشته و همواره تلاش کردند تا شخصیت های تاثیر گذار را در جامعه اسلامی از بین ببرند و صدای مساجد و منبر ها را خاموش کنند تا به اهداف شوم شان نایل شوند.

آقای حسام بیان کرد، «دشمنان اسلام  هیچ وقت در این کشور صلح نمی‌خواهند؛ زیرا سال‌هاست که حملات تروریستی و عمل های وحشیانه را راه اندازی کرده تا به اهداف شان نایل گردند، اعمالی که در هیچ آینی پذیرفتنی نیست و نخواهد بود».

رئیس سراسری شورای علمای کشور اظهارداشت که مسوول اصلی قضیه های ترور شخصیت های دینی و قتل های مرموز حکومت است؛ زیرا عاملین آن را مورد پی گرد عدلی و قضایی قرار نمی‌دهد. او هشدار داد که اگر عاملین قتل شخصیت های دینی پی گیری نشود، علمای دین آرام نخواهند نشست.

از سوی هم، محمد عاطف، رئیس حزب جمعیت اصلاح اظهارداشت که جنگ باعث بد نامی اسلام شده و دیگر نخواهیم گذاشت که علمای کرام مورد هدف دشمنان دین قرار گیرند. به گفته وی، « در صورت بی توجهی حکومت، این قتل های زنجیرۀ، ملت افغانستان را تخریب خواهد کرد».

او گفت: دکتور عبدالباقی امین طی سال های اخیر از جمله فعالان پیشتاز میدان صلح بوده، تحقق مصالحهء ملی و آرامش در کشور، بزرگترین آرمان زندگی‌اش را تشکیل میداد که متاسفانه گروه های تندرو آرمان هایش را زیر خاک کردند.

وی اضافه کرد، حکومت افغانستان به حکم دین و به اساس قانون اساسی این کشور؛ مسوول حفظ جان، مال و ناموس تک تک از شهروندان به خصوص علماء دانشمندان و سرمایه های معنوی کشور بوده و مکلف است تا به قتل های زنجیره‌ای جاری، نقطه‌ی پایان بگذارد.

در همین حال، عبدالباری کبیر، برادر دکتور عبدالباقی امین گفت: حکومت باید به طور جدی قضیه ترور علمای دینی را پی گیرد کند و در این رابطه سهل انگاری نکند و هرچه زوتر شناسایی و به مجازات برساند.

او گفت: در شرایط کنونی، تحقق صلح وجیبه‌ی شرعی و بزرگترین خواست مردم افغانستان است. حکومت بابد بهانه جویی ها را کنار گذاشته، مطابق فیصله ملی در کشور راه را هموار نماید، تا بیشتر از این جوانان کشور طعمه‌ی جنگ نگردند و علما و دانشمندان به نابودی سوق داده نشوند.

آقای کبیر از طالبان خواست تا تن به آتش‌بس دایمی دهند و بیشتر از این کشور را به پرتکاه قرار ندهند و گفتگو های بین الافغانی را به زودترین فرصت آغاز کنند تا مردم افغانستان در آیندۀ نزدیک شاهد صلح دایمی و عادلانه باشند.

گفتنی است که در سال های اخیر در مناطق مختلف کشور شماری از عالمان دینی ترور شده و نگرانی های را نزد دیگر عالمان دینی به باور آورده و می‌گویند که ادامه این وضعیت برای آن ها قابل قبول نیست و حکومت باید عاملان این ترور ها را شناسایی و به نهاد های عدلی و قضایی بسپارد.

نگرانی از بی‌توجهی حکومت نسبت به ترور علما

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد