نگرانی-سفیران-استرالیا-و-کانادا-از-افزایش-خشونت‌های-گروه-طالبان

سفیران کانادا و استرالیا در افغانستان نسبت به افزایش خشونت‌ها در کشور ابراز نگرانی کرده، و می‌گویند که افزایش خشونت‌ها از طرف طالبان امید مردم افغانستان را برای پایان جنگ و رسیدن به صلح با تهدید مواجه کرده است.

به گزاش افغان نیوز: جفری توت، سفیر استرالیا و دیف متکف، سفیر کانادا در افغانستان امروز( پنج‌شنبه، 19 سرطان) با نشر اعلامیه مشترک گفته اند که طالبان خشونت‌شان را در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی افغان کاهش نداده بلکه جنگ و خشونت‌ها توسط این گروه افزایش یافته است.

در اعلامیه سفیران دو کشور افزایش خشونت‌ها توسط جنگ‌جویان گروه طالبان «ناامیدکننده» خوانده شده و آمده است؛ از گروه طالبان که ادعای نمایندگی بخشی از مردم افغانستان را دارند، انتظار چنین رفتاری نمی‌رود.

سفیران استرالیا و کانادا تأکید کرده‌اند که این گروه باید با کاهش خشونت به افغان‌ها و سایر جهانیان نشان دهند که قصد انجام مذاکرات صلح مبنی بر حسن نیست را دارند. آنان گفته اند؛ طرف‌های درگیر برای اعتمادسازی و پیشرفت گفتگوهای صلح باید خشونت را کاهش داده و آتش‌بس بشردوستانه را اعلام کنند.

سفیران دو کشور با اشاره به حملات اخیر بر عالمان دین، کارمندان صحی، مدافعان حقوق بشر و مسئولین قضایی، این حملات را انزجارآمیز خوانده، گفته‌اند که عاملان این رویداد به‌صورت واضح قصد داشتند که جلو بحث‌های آزاد و صدای نهادهای جامعه‌ی مدنی را بگیرند. آنان خواستار بررسی‌های کامل این حملات و محاکمه‌ی عاملان آن‌ها شده‌اند.

بااین‌همه، چندی پیش اتحادیه اروپا و بریتانیا نیز از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی و تأکید کرده بودند که باید خشونت‌ها کاهش یابد و آتش‌بس تمام‌عیار در افغانستان برقرار شود.

نگرانی سفیران استرالیا و کانادا از افزایش خشونت‌های گروه طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد