نگرانی-عبدالله-از-قاچاق-داروهای-بی‌کیفیت-در-افغانستان

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در نشست شورای وزیران گفت که کنترل کیفیت دارو و جلوگیری از قاچاق آن، نیاز مبرم است و باید وزارت صحت عامه در این زمینه اقدامات لازم و به موقع را روی دست گیرد.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ کمیتۀ اقتصادی شورای وزیران دیروز دوشنبه (29 میزان) در ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان برگزار شد.

نمایندۀ وزارت ترانسپورت گزارشِ طرح مقررات، ساخت و دیزاین ترمینل‌ها و زیربناها در مرکز و ولایت‌ها را ارائه کرد و در مورد حل مشکلات ترمینل‌های مسافربری و بنادر تجارتی بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

نمایندۀ وزارت صحت عامه طرح رشد و توسعۀ فابریکات تولیدی ادویه در افغانستان را در میان گذاشت. این پلان، ایجادِ شهرک صنعتی دارو، ساخت لابرتوارهای کنترل کیفیت و جلوگیری از قاچاق ادویه را در بر می‌گیرد.

نمایندۀ بانک مرکزی طرح جلوگیری از فرسایش بانک‌نوت‌ها را به معرفی گرفت که در آن بر عصری سازی سیستم تادیات و آگاهی‌دهی در مورد حفاظت از پول تأکید شده است. نمایندۀ کمیتۀ اجرایی جوانان و اشتغال‌زایی در این نشست از تلاش‌ها و دستاوردها به منظور زمینه‌سازی کار و اشتغال برای جوانان صحبت کرد.

در همین حال، عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان از طرح ادارات قدردانی کرد و هدایت داد تا در جریان طرح پلان، به اولویت‌ها توجه نمایند.

رییس اجراییه کشور گفت که کنترل کیفیت دارو و جلوگیری از قاچاق آن، نیاز مبرم است و باید وزارت صحت عامه در این زمینه اقدامات لازم و به موقع را روی دست گیرد.

همچنان آقای عبدالله به مسوولان ادارات هدایت داد تا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، پلان‌های توسعه‌ای و انکشافی درازمدت داشته باشند.

این درحالی است که قاچاق دارو پس از مواد مخدر و اسلحه، وحشتناک ترین نوع قاچاق می باشد؛ جان انسان ها را به خطر می اندازد. شاید بتوان گفت که اهمیت دارو و مصرف صحیح آن در هر جامعه ای از اهمیت تغذیه صحیح نیز بیش تر است.

نگرانی عبدالله از قاچاق داروهای بی‌کیفیت در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد