نیروهای-کماندو-به-شهر-قندوز-رسید-جنرال-دوستم-جنگ-قندوز-را-رهبری-میکند

با نشر گزارش های ضد و نقیض در مورد سقوط قندوز به دست طالبان، اکنون جنرال دوستم از کابل و جنرال مراد علی مراد در میدان نبرد، جنگ قندوز را رهبری میکنند.

به گزارش افغان خبر: روز گذشته طالبان مسلح از چندین نقطه بالای شهر قندوز حمله کردند که با حمایت مخالفان مسلح تبعه پاکستانی بخشی از شهر را تصرف کردند.

اما به تازگی وزارت داخله گفته که مدیریت جنگ به دست نیروهای دولتی است و ارتش با پلیس ملی برای پاکسازی قندوز تلاش میکنند.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری نیز به رسانه ها گفته که جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری در سوق و اداره کابل است و رهبری برنامه های بزرگ جنگ را در دست دارد.

به گفته او جنرال مراد علی مراد معاون ستاد ارتش نیز در شهر قندوز است و نیروهای امنیتی را در خط مقدم جنگ هدایت میکند.

وزارت داخله کشور نیز بیان کرده که نیروهای کماندوی ارتش به تازگی وارد شهر قندوز شدند و تلاش این نیروها برای پاکسازی شهر از دست طالبان مسلح جریان دارد.

صبح روز گذشته طالبان مسلح از چند استقامت بر شهر قندوز حمله کردند، هرچند در نخست تهدیدها اندک بود و وزارت داخله اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی توانسته اند در برابر مخالفان مسلح از خود ایستادگی نشان دهند، اما در آخر روز گزارش های مبنی بر سقوط این شهر در رسانه های اجتماعی به نشر رسید.

طالبان مسلح نیز با نشر ویدیویی که در آن افراد این گروه در چوک شهر قندوز در حال سجده بودند، خبر سقوط قندوز را تایید کردند.

اما محمد قسیم جنگل باغ فرمانده امنیه ولایت قندوز گفته که در حال حاضر جنگ به نفع نیروهای امنیتی پیش میرود و شهر قندوز سقوط نکرده است.

شهر قندوز در حالی مورد تهدید بلند امنیتی قرار گرفته که رهبران حکومت خارج از کشور در نشست بروکسل حضور دارند تا از کارکرد های دوساله شان به جامعه جهانی گزارش دهند.

سال گذشته نیز شهر قندوز به صورت کامل برای چند روز در اختیار طالبان مسلح قرار گرفته بود.

نیروهای کماندو به شهر قندوز رسید/ جنرال دوستم جنگ قندوز را رهبری میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد