قانون-شکنی-و-معامله-گری-،-عامل-اصلی-نا-کامی-و-بی-اعتباری-حکومت-وحدت-ملی

عدم محبوبیت حکومت وحدت ملی در میان مردم توأم با نفرت و انزجار بوده و معامله گری ها در درون نظام ستون های حکومت را سست و بی اعتبار کرده است.

به گزارش آژانس افغان خبر: عبدالجبارتقوا، والی پیشین کابل در مصاحبه اختصاصی به آٰژانس افغان خبر می گوید: قانون شکنی های رهبران حکومت وحدت ملی، ترفندهای سیاسی به خاطر فریب مردم و اتهامات فساد از طرف حکومت برای حکومت باعث به لرزه افتادن پایه های حکومت شده است.

والی سابق ولایت کابل ضمن ابراز این مطلب تصریح می کند اوضاع نابسامان سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور هر روز وخیم تر شده واعتبار افغانستان را با خطر مواجه می سازد.

آقای تقوا اضافه کرد وضعیت موجود در کشور، مایه ننگ و سرافکنده گی همه افغان ها بوده و هیچ گاه این عرق شرمساری از پیشانی مان پاک نخواهد شد.

عبدالجبار تقوا تاکید می کند که انجمن والیان افغانستان با همه ولایات متضرر کشور در ارتباط بوده و در محلات مختلف مصروف غم شریکی و رفع منازعات در میان مردم است

وی ادامه می دهد آمار تلفاتی  که از سراسر کشور به دست رسیده روزانه حدود ۳۰۰ تن، که اکثرا نیروهای نظامی  و ملکی می باشند کشته و یا زخمی میشوند.

همچنان والی پیشین ولایت کابل علاوه  کرد که دوام کارمجلس نمایندگان بیشتر از زمان معین شده ناشی از ناتوانی و عدم هماهنگی میان  ارگ و سپیدار است.

 او همچنان اظهار داشت که رأی اعتماد به مقامات دادگاه عالی،  دادستانی کل ، کابینه و حتی کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی از نظر حقوقی و قانونی خود سوال برانگیزاست.

آقای تقوا همچنان تاکید نمود که انواع فساد گسترده و حمایت ارگ و سپیدار از فساد پیشهگان و باندهای نافیای فساد، حکومت را بر سر زبانهای عام وخاص ضرب المثل ساخته است.

 وی افزود: عدم هماهنگی، نبود فرماندهی منظم و خام شدن اعتبارحکومت وحدت ملی باعث افزایش گراف ناامنی و سقوط اکثر ولسوالی ها از اعتبار این حکومت کاسته و دیگر جبران نخواهد شد.

عبدالجبار اضافه نمود که در صورت ادامه ناهنجاری ها و ضعف؛ هر دو رهبر باید استعفا داده و به جرم شان مانند سایر مقامات کشورهای توسعه یافته اعتراف نمایند.

او یادآور شد که حکومت به زور نمی شود و هیچ قدرتی نمی تواند با ملت طرف شده آنان را مجبور به اطاعت نماید.

والی اسبق کابل  با اشاره به ناامن ترین ولایات کشور گفت: هرات، هلمند، قندوز، ارزگان، بدخشان، تخار، غزنی و سایر ولایات کشور در تهدید طالبان است و هر لحظه امکان دارد این ولایات به دست طالبان سقوط نماید.

وی ازتلاش نیروهای امنیتی ابراز قدردانی نمود و افزود: تمامی نیروهای پلیس و امنیتی برای مقابله با دشمن می جنگند؛ اما عدم اکمال این نیروها سبب می شود تا ولسوالی ها به دست مخالفان بی افتد.

آقای تقوا ادامه داد که دشمن قوی نیست بلکه ضعف حکومت آنان را جرأت بخشیده  و قوی می سازد.

او همچنان از معامله گری های حکومت با دشمن سخن می زند و تاکید می کند که در قندوز سلاح و مهمات زیادی در اختیار دشمن قرار گرفته است.

جبارمی افزاید: تانک های زرهی در قندوز به دست طالبان افتاده که جنبه  معامله دارد و یا هم فساد  دیگری در کار است.

والی پیشین کابل ازتصرف کامل هلمند چنین می گوید: رقم دقیقی از تصرف این  ولایت به دست دارد که ۱۰۰ هزار متر مربع از  مساحت ولایت هلمند به دست نیروهای امنیتی بقیه هلمند کاملا در تصرف طالبان می باشد.

آقای عبدالجبار تقوا هشدار می دهد در صورت رسیدگی نشدن به فساد، تمام ولایات ناامن کشور به دست طالبان  سقوط خواهد کرد.

قانون شکنی و معامله گری ، عامل اصلی نا کامی و بی اعتباری حکومت وحدت ملی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد