هرات؛-تمامی-افراد-متبلا-به-ویروس-کرونا-از-ایران-برگشته-اند

پس از ثبت چهار رویداد مثبت دیگر کرونا در ولایت هرات، سخنگوی والی این ولایت می‌گوید: تمامی ۱۰ نفر که در این ولایت به ویروس کرونا مبتلا هستند، از کشور ایران برگشت کرده اند.

به گزراش افغان نیوز: جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات امروز( یک شنبه، 25 حوت) در مصاحبه‌ای با آژانس افغان نیوز گفت: « متاسفانه هنوز هم مرز مشترک اسلام قلعه میان افغانستان و ایران باز است و روزانه نزدیک به ده هزار مهاجر افغانستانی از ایران وارد کشور می‌شوند».

آقای فرهاد افزود که تا کنون هیچ اقدامی برای بستن مرز اسلام قلعه صورت نگرفته و کسانیکه از ایران وارد کشور می‌شوند، همه شهروندان افغانستان هستند. او تاکید کرد: « اقدامات پیش‌گیرانه در مرز میان افغانستان و ایران تشدید گردیده است و تمامی افراد که وارد کشور می‌شوند تحت پوشش قرار گرفته و بررسی می‌شوند».

آقای فرهاد از تشدید اقدامات پیشگرانه و صحی  به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در ولایت هرات خبر داده و گفت که تمامی مکان‌های تفریحی، ورزشی، آموزشی، تحصیلی و  رستورانت‌ها مسدود شده اند.

سخنگوی والی هرات می گوید که وزارت صحت عامه کشور برای مبارزه با ویروس کرونا 7 میلون افغانی برای صحت عامه هرات در نظر گرفته است؛ اما تا کنون یک میلیون افغانی به حساب صحت عامه این ولایت واریز شده است.

پیش از این عبدالقویم رحیمی، والی هرات گفته بود: « تا کنون یک افغانی کمک از مرکز به هرات نرسیده و آنها 14 میلون افغانی را از شرکت‌ها برای تجهیز شفاخانه‌ها قرض گرفته است.»

وحید الله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه کشور از ثبت 5 رویداد مثبت دیگر کرونا در کشور خبر داده و می‌گوید که 4 رویداد آن در  ولایت‌هرات 1 رویداد دیگر آن در ولایت دایکندی ثبت شده است.

آقای مایار گفت که با ثبت این پنج رویداد مثبت کرونا، شمار مجموعی رویداد کرونا در کشور به 16 نفر می رسید که از آن میان 10 رویداد مثبت در هرات، 3 رویداد مثبت در سمنگان و در ولایت‌های کاپیسا، بلخ و دایکندی هر کدام یک رویداد مثبت ثبت شده است.

با گسترش ویروس کرونا در ایران، حکومت افغانستان در هفته نخست همین ماه جلسه فوق العاده تشکیل داد و برای مقابله با شیوع این ویروس بودجه ۲۵ میلیون دالری را تخصیص داد.

براساس دستور اشرف غنی، وزارت مالیه ۱۵ میلیون دالر را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به وزارت صحت عامه داده و ۱۰ میلیون دلار دیگر را نیز به صورت ذخیره در نظر گرفته است.

با این همه، پس از افزایش رویداد‌های مثبت ویروس کرونا در کشور، تمامی موسسات آموزشی خصوصی و دولتی تا تاریخ 30 حمل سال آینده تعطیل گردیده است. همچنان تمامی زیارت گاه‌ها و تفریگاه‌ها که در آن جشن نورز برگزار می‌گردد، از سوی دولت مسدود و از مردم خواسته شده که در روزهای جشن نوزر در خانه بماند.

هرات؛ تمامی افراد متبلا به ویروس کرونا از ایران برگشته اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد