هشدار-از-وقوع-فاجعه‌ی-بهداشتی-در-افغانستان

(سیگار) هشدار داده است که به دلیل سیستم ضعیف بهداشتی و آسیب‌پذیری‌های افغانستان از ویروس کرونا، احتمال فاجعه‌ی بهداشتی در این کشور وجود دارد.

به گزارش افغان نیوز: بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در تازه‌ترین گزارش خود که به کنگره امریکا ارایه کرده، گفته است که آسیب‌پذیری‌های «منحصر به فرد» در افغانستان از جمله سیستم بهداشتی ضعیف، سوءتغذیه‌ی گسترده، مرزهای متخلخل، بیجاشدگان داخلی، مرز مشترک با ایران و درگیری دوام‌دار در این کشور در ماه‌های آینده افغانستان را با یک فاجعه‌ی بهداشتی روبه‌رو خواهد کرد.

براساس این گزارش که روز گذشته (پنج‌شنبه، 11 ثور) منتشر شده، تهدید مریضی همه‌گیر کرونا نگرانی مقام‌های امریکایی از توقف تلاش‌های صلح در افغانستان را به‌وجود آورده است.

سیگار همچنان گفته است که ویروس کرونا باعث پیچیدگی در تلاش‌ها برای تأمین صلح، بسته‌شدن مرزها و مختل شدن کار انتقال کالاهای تجارتی و کمک‌های بشردوستانه در افغانستان شده است.

این در حالی است که براساس آمار وزارت صحت عامه افغانستان، تا کنون دوهزار و 335 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، 310 نفر بهبود یافته و 68 نفر دیگر جان داده‌اند.

هشدار از وقوع فاجعه‌ی بهداشتی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد