هشدار-داکتران-بدون-مرز-نسبت-به-خطر-مرگبار-سرخکان-در-افغانستان

سازمان داکتران بدون مرز در گزارشی تازه نسبت به خطر مرگبار سرخکان برای کودکان افغانستان هشدار داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان داکتران بدون مرز روز چهارشنبه( 18 حوت) در این گزارش خود گفته است که اگر تا شش ماه آینده  یک کمپاین گسترده واکسیناسیون سرخکان روی دست گرفته نشود، افغانستان شاهد افزایش این بیماری خواهد بود.

در این گزارش آمده است که شیوع بیشتر سرخکان در میان کودکان، بر سیستم مراقبت‌های صحی شکننده افغانستان فشار زیادی وارد خواهد کرد.

این نهاد دست‌کم ۱ هزار و ۴۰۰ کودک مبتلا به سرخکان را تنها در ماه فبروری سال جاری در هلمند و هرات مشاهده کرده‌ است که ۵۰ درصد آنان دچار عارضه شدید شده‌اند و نیاز به بستری‌شدن دارند.

سازمان داکتران بدون مرز هشدار داده که تعداد بستر به دلیل افزایش موارد سرخکان کافی نیست و به‌طور اوسط از دسامبر سال گذشته تا پایان فبروری سال جاری هر هفته حدود ۱۵۰ کودک مبتلا به سرخکان به شفاخانه‌ منتقل شده‌اند که ۴۰ درصد آنان نیاز به بستری‌شدن دارند.

سارا ویلستکه، هماهنگ‌کننده پروژه داکتران بدون مرز در هرات گفته است: «۶۰ درصد کودکان مبتلا به سرخکان که به شفاخانه حوزه‌ای هرات منتقل شده‌اند، نیاز به بستری‌شدن دارند. نیمی از کودکانی که ما برای مراقبت‌های ویژه بستری می‌کنیم نیز دچار سوءتغذیه هستند».

این در حالی است که سه روز پیش 40 مورد ابتلا به سرخکان در یک روز در هرات به ثبت رسیده بود.

هشدار داکتران بدون مرز نسبت به خطر مرگبار سرخکان در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد