هشدار-سازمان-ملل-در-مورد-فروپاشی-سیستم-غذایی-در-جهان

دبیر سازمان ملل درباره تشدید گرسنگی و فروپاشی سیستم غذایی در جهان هشدار داده و خواستار جلوگیری از فاجعه انسانی در ابعاد جهانی شده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز(شنبه، ۲۸ حوت) با نشر توییتی از افزایش گرسنگی در جهان خبر داده و خواهان جلوگیری از فاجعه‌ انسانی شده‌است.

گوترش افزوده که جنگ در اوکراین در حال حاضر زنجیره تامین را مختل کرده و باعث افزایش سرسام‌آور قیمت سوخت، غذا و حمل و نقل شده‌است.

دبیرکل سازمان ملل گفته‌است: «ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا از طوفان گرسنگی و فروپاشی سیستم غذایی جهانی جلوگیری کنیم».

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد نیزدر توییتی گفته است که جنگ در اوکراین می‌تواند بحران گرسنگی در افغانستان را تشدید کند.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد افزوده است که جنگ در اوکراین سبب افزایش قیمت مواد غذایی در افغانستان می‌شود و کمک‌های خارجی برای یاری به پناهندگان در اروپا مصرف می‌شود.

این نهاد بیان کرده که در سال جاری به ۱۲ میلیون افغان، کمک کرده اما؛ بودجه این نهاد به سرعت در حال تمام شدن است.

یک مقام سازمان جهانی غذای سازمان ملل متحد روز جمعه( 27 حوت) هشدار داده است که جنگ اوکراین تاثیرات گسترده بر اقتصاد جهانی می‌گذارد و درگیری‌ها باعث افزایش بیش‌تر قیمت مواد غذایی و سوخت در افغانستان فقیر می‌شود.

طبق اطلاعات برنامه غذای سازمان ملل متحد، قیمت مواد غذایی در افغانستان در هشت ماه گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

این در حالی ا‌ست که درگیری میان روسیه و اوکراین وارد چندمین هفته خود شده‌است. ولودیمیر ‏زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در پیامی تازه‌ به روسیه گفته‌است که زمان برای گفتگوهای معنادار صلح میان روسیه و اوکراین فرارسیده‌است.

او هشدار داده است که در غیر این صورت روسیه متحمل «زیان‌هایی» خواهد شد که جبران آن‌ چندین نسل طول می‌کشد.

هشدار سازمان ملل در مورد فروپاشی سیستم غذایی در جهان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد