هشدار-مقام‌های-امریکا-از-بازسازی-القاعده-در-افغانستان

مقام‌های استخباراتی امریکا از بازسازی القاعده در افغانستان هشدار داده و گفته اند که شماری از سران ارشد این گروه هم اکنون به افغانستان برگشته اند.

به گزارش افغان نیوز؛ اسکات بریر، رییس اطلاعات دفاعی امریکا در« نشست سالانه اطلاعات و امنیت ملی» امریکا گفته است بر بنیاد ارزیابی‌های محتاطانه، گروه القاعده برای رسیدن به قابلیتی که بتواند امنیت ملی امریکا را به خطر مواجه نماید، به گونه احتمالی یک تا دو سال زمان نیاز دارد.

دیوید کوهن، معاون سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (CIA) نیز گفته است که هم اکنون نشانه‌های از برخی اقدامات احتمالی گروه القاعده در افغنستان وجود دارد و امریکا از نزدیک این روند را زیر نظر دارد.

کوهن نیز احتمال داده است که القاعده و یا حتا داعش برای رسیدن به ظرفیتی که برای امریکا تهدید به حساب آید، به یک تا دو سال زمان نیاز دارد.

رییس اطلاعات دفاعی امریکا بر افزایش توانایی این کشور در جمع‌آوری اطلاعات از افغانستان تاکید کرده و گفته است که آژانس‌های اطلاعاتی امریکا در حال ارتقای توانایی خود برای نظارت بر چین و روسیه در ارتباط با افغانستان هستند.

این در حالی است که رییس جمهور روسیه با نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی بر هماهنگی رویکردهای دو کشور در مورد وضعیت و تحولات افغانستان تاکید کرده اند.

هشدار مقام‌های امریکا از بازسازی القاعده در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد