افغانستان-و-دشمنان-آن-از-دید-امرالله-صالح

معاون اول ریاست جمهوری ترکیب قوای دشمن را به سه کتگوری «پاکستان، طالبان و گروه‌های افراطی» تقسیم نموده و هشدار می‌دهد که در ایدیولوژی طالب هیچ تغییر بوجود نیامده و هر نوع غفلت علیه این گروه خطرناک است.

به گزارش افغان نیوز؛ امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز دوشنبه(۴، اسد) در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که سه کتگوری داوطلب خارجی در صفوف طالبان حضور دارند. 

اول؛ لشکر طیبه که تعلیمات اساسی و پیشرفته توسط اردوی پاکستان می بینند و از دسپلین بهتر برخوردار است. 
دوم؛ بقایای القاعده که به جز کشتار و بی‌رحمی خصلت دیگر ندارند و کشتار در  افغانستان را دروازه بهشت می‌دانند.  
سوم؛ گروه‌های متفرقه از منطقه و فرامنطقه که زیاد بزرگ نیستند ولی طالبان از حضور آنها بخاطر ایجاد ارعاب و بازکردن درب چانه زنی با استخبارات کشور ها استفاده می‌نمایند. 

بنابرین، ترکیب قوای دشمن از دید استراتیژیک عبارت است از پاکستان، طالبان و گروه‌های افراطی و شبکه‌های عقده مند تروریستی است.

آقای صالح می‌گوید که اکنون صدور هدایات عملیاتی با استفاده از وسایل ارتباطی و اتکا به نقشه های گوگل بسیار ساده شده است. نیاز نیست صاحب منصب پاکستانی در صحنه باشد.

معاون اول ریاست جمهوری تصریح کرده که اعضای  قطعه سرخ طالبان چون محلی نیستند از افشای هویت شان می‌ترسند و بخاطر مراعات نمودن محرمیت عملیاتی، زیاد گشت و گذار نمی‌کنند.  

از سوی هم، رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی، دیروز یک‌شنبه(۳، اسد) در برگه فسبوک‌اش نوشت که پاکستان باید به عنوان یک کشور تروریستی اعلام شود؛ زیرا ارتش آن با تروریستان اتحاد ناگسستنى دارد.

این درحالی است که شورای امنیت ساز‌مان ملل متحد تایید می‌کند که شبکه القاعده دست‌کم در ۱۵ ولایت شرقی، جنوبی و جنوب‌شرقی افغانستان تحت حفاظت گروه طالبان فعالیت دارد.

افغانستان و دشمنان آن از دید امرالله صالح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد