هشدار-پوتین-از-خطر-آفرینی-گروه‌های-ترورستی-در-کشورهای-منطقه

رییس جمهور روسیه از تجمع گروهای تروریستی از عراق و سوریه به افغانستان خبرداده و هشدار می‌دهد که این گروه‌ها می‌تواند برای ثبات و امنیت کشورهای مستقل و ذی‌نفع خطر آفرین باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داده است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته است که تروریست‌ها از عراق و سوریه در افغانستان جمع‌ می‌شوند و این می‌تواند برای کشورهای منطقه خطر آفرین باشد و ثبات و امنیت کشورهای مستقل ذی‌نفع را تهدید نماید.

 رییس جمهور روسیه تصریح کرده است که این کشور برای جلوگیری از این تهدیدات، نظارت خود بر مرزهای افغانستان را افزایش می‌دهد.

پوتین اطمینان داده است که روسیه آمادگی کامل برای مقابله با شبه نظامیان را دارد و بر هماهنگی بیش‌تر میان مجریان قانون و امنیت در این کشورها تاکید کرده است.

رییس جمهور روسیه وضعیت افغانستان را پس از خروج امریکا به دلیل فعالیت گروه داعش پیچیده توصیف کرده و گفته است که تهدیدات احتماالی ناشی از آسیای میانه، منطقه قفقاز و مناطق دیگر را به تفصیل در نشست سران سازمان امنیت جمعی و شانگ‌های ماه گذشته بررسی کرده‌اند.

او افزوده است که این مساله را در نشست آینده سران انجمن کشورهای مستقل ذی‌نفع( کشورهای شامل اتحاد جماهیر شوری سابق) بررسی خواهند کرد.

بااین حال، منظور پوتین از گروه‌های تروریستی، گروه داعش است که در عراق و سوریه حضور فعال دارند و روسیه در جریان سال‌های گذشته، عملیات وسیع را علیه این گروه در سوریه  انجام داده است.

هشدار پوتین از خطر آفرینی گروه‌های ترورستی در کشورهای منطقه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد