متقی-تضعیف-دولت-کنونی-در-کابل-به-نفع-کسی-نیست

سرپرست وزارت خارجه طالبان می‌گوید که تضعیف دولت کنونی در کابل به نفع هیچ کسی نیست و نسخه فشار بر افغانستان جواب نداده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه طالبان با نشر بیانیه‌ای گفته است که مولوی امیر خان متقی، سرپرست این وزارت این مطلب را در نشست مشترک با سفیران، نمایندگان امریکا، اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای غربی بیان کرده است.

وزیر خارجه طالبان در این نشست با مقام‌های غربی روی روابط افغانستان با دیگر کشورها، مشکلات اقتصادی جاری در افغانستان، از سرگیری پروژه‌های کمک های بشردوستانه و تحریم‌های بین‌المللی گفتگو کرده‌است.

آقای متقی بیان کرده است: «تضعیف دولت افغانستان به نفع هیچ‌کس نیست، تأثیر منفی بر جهان خواهد گذاشت، چه در زمینه امنیت و چه مهاجرت اقتصادی از افغانستان».

او تاکید کرده است: «نسخه فشار بر افغانستان جواب نداده است، بیایید روی نسخه تعامل و همکاری بهتر کار کنیم».

متقی تصریح کرده که اولویت طالبان اجرای حقوق ماه گذشته نیم میلیون کارمند در افغانستان و شروع پروژه‌های اقتصادی تازه است.

 او در این زمینه از جامعه بین‌المللی خواست است که تحریم‌های کنونی را بردارند تا بانک‌ها فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند و نهادهای خیریه و دولت بتوانند از طریق منابع شخصی خود یا از راه کمک‌های مالی بین‌المللی به کارمندان خود حقوق پرداخت کنند.

آقای متقی افزوده است: «ما همچنین معتقدیم که بی ثباتی افغانستان به نفع هیچکس نیست، اما ما نگرانی هایی داریم که شما باید به آنها توجه کنید. این امر بر روابط ما با شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت».

این در حالی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان و ایجاد حکومت، هیچ کشوری تا کنون حکومت آنان را به رسمیت نشناخته است و بیشتر کشورها تاکید کرده اند که به رسمیت شناختن حکومت طالبان مشروط است.

متقی: تضعیف دولت کنونی در کابل به نفع کسی نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد