هلال-احمر-قطر-مراکز-صحی-در-افغانستان-می‌سازد

جمعیت هلال احمر قطر گفته است که ۱۰ مرکز صحی در مناطق مختلف افغانستان می‌سازد.

به گزارش افغان نیوز؛ جمعیت هلال احمر قطر روز یک‌شنبه ( 6 جوزا) در خبرنامه‌ای گفته است که این نهاد ۱۰ مرکز صحی در مناطق مختلف و محروم افغانستان می‌سازد.
در خبرنامه آمده است که این مرکزها به هدف ارایه مراقبت‌های اولیه صحی و ارتقای خدمات صحی برای مادران و کودکان در افغانستان ساخته می‌شوند.
محمد صلاح ابراهیم، رییس کمک‌ها و انکشاف بین‌المللی هلال احمر قطر گفته است که این مرکزها سالانه برای ۲۵۰ هزار مادر و کودک خدمات صحی ارایه خواهد کرد.
ابراهیم همچنان در سفرش به افغانستان همکاری جمعیت هلال احمر قطر را با موسسه «سی‌اچ‌سی» در بخش ارایه دوا، لوازم و تجهیزات صحی و غیرصحی و آموزش کارمندان صحی تا سال ۲۰۲۷ تمدید کرده است.
براساس خبرنامه‌ای جمعیت هلال احمر قطر، این نهاد با کمک مالی صندوق توسعه قطر (کیواف‌اف‌دی) توافق‌نامه‌ای را با جمعیت هلال احمر افغانی که از امارت اسلامی اداره می‌شود، برای ارایه کمک‌های غذایی به خانواده‌های آسیب‌پذیر از رویدادهای طبیعی در کشور امضا کرده است.
این نهاد گفته است که قرار است از این پروژه ۸۰۰ خانواده در ولایت‌های فراه، فاریاب و هلمند بهره‌مند شوند.
این در حالی است که پیشتر جمعیت هلال احمر افغانی به‌منظور فراهم‌سازی زمینه تداوی ۱۶۹ کودک مبتلا به بیماری سوراخ قلب با هلال احمر قطر تفاهم‌نامه امضا کرده بود.

هلال احمر قطر مراکز صحی در افغانستان می‌سازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد