واحد-پلیس-نظم-شهری-شهرداری-کابل-لغو-گردید

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، واحد پلیس نظم شهری شهرداری کابل را به دلیل اتهامات "فساد، کم‌کاری و رشوه‌ستانی" لغو کرده است.

به گزارش افغان نیوز: شهرداری کابل تایید نموده که واحد پلیس نظم شهری این نهاد به دلیل اتهامات "فساد، کم‌کاری و رشوه‌ستانی" که بر این نیروهای وارد بود، لغو شده است.

قرار است پس از این مسئولیت جلوگیری از تخلفات شهری و ساختمانی بار دیگر به وزارت داخله کشور سپرده شود.

تفاهم‌نامه‌ ایجاد پلیس نظم شهری به تاریخ دوم ماه سرطان/تیر سال گذشته میان وزارت امور داخله و شهرداری کابل به امضا رسید و بر مبنای آن قرار شد این واحد ۴۰۹ نفری در چوکات فرماندهی پلیس کابل فعال شود اما رهبری آن بدوش مسئولان شهرداری کابل باشد.

هدف از ایجاد این واحد پلیس، مراعات کردن قوانین و اصول شهری و خصوصا جلوگیری از تخلفات ساختمانی، جمع‌آوری به موقع محصول خدمات شهری و مدیریت دست‌فروشان شهر کابل خوانده شده بود.

اما اکنون مسئولان در شهرداری کابل می‌گویند این نیروی نظامی که برای جلوگیری از فساد در بازار مسکن شهر کابل ایجاد شده بود خود به عامل فساد بدل شده است.

این درحالی است که در دو دهه اخیر چهره شهر کابل بسیار عوض شده است. افزون بر جمعیت، ساختمان‌های چندطبقه‌ای و بلندمنزل‌های پوشیده با شیشه در این شهر افزایش یافته است.

واحد پلیس نظم شهری شهرداری کابل لغو گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد