والی-غزنی-عضو-گروه-طالبان-را-آزاد-کرد

سه عضو گروه طالبان که باشندگان قریه قبرغه ولسوالی قره باغ بودند به دستور والی غزنی از بند پولیس محلی این ولسوالی آزاد شدند.

به گزارش افغان نیوز: حسن رضا یوسفی، وکیل شورای ولایتی غزنی: روز ( شنبه ۲ جدی) به خبرنگاران گفت: ۳ عضو گروه طالبان به فرمان والی غزنی از بند پولیس محلی این ولایت آزاد شدند، و گروگان های اهالی قریه های جنگلک و نخته هنوز هم درد بند طالبان به سر می برند.

یوسفی افزود: مشکل مردم ولسوالی قره باغ از یک مسئله حقوقی کوچک شروع و حالا به قتل و گروگان گیری رسیده که در پشت تمام این مشکلات والی غزنی دست دارد.

وی افزود: شورای ولایتی غزنی مشکلات مردم قره باغ را با مسولین امنیتی و حکومت محلی غزنی همچنان طی مکتوب رسمی با ریاست جمهوری، وزارت داخله، وزارت دفاع ملی، ریاست عمومی امنیت ملی و سایر ارگان مربوط

شریک ساخت که متاسفانه تا هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

یوسفی در اخیر بیان داشت: شورای ولایتی غزنی برای حکومت محلی غزنی ضرب الاجل جدی اعلام می کند تا مشکلات مردم قره باغ را حل نماید، در غیر آن صورت خود مردم دست به حرکت های مدنی خواهند زد.

محمد هاشم، باشنده قریه جنگلک ولسوالی قره باغ گفت: به فرمان والی سه تن از اهالی قریه قبرغه که در بند پولیس محلی بودند آزاد شدند اما گروگان های قریه های جنگلک و نخته هنوز نا معلوم هستند.

میثم منتظری صحرا، فعال مدنی و عضو کمیسیون رسیدگی به قضایایی قره باغ گفت: حکومت بجای تامین امنیت، ملت را به آدرس طالبان برای حل مشکل شان هدایت می کند.

صحرا گفت: از۸ ماه به این سو، وضعیت حیاتی در قره باغ خطرناک شده و با زندگی مردم بازی میشود اما از سوی مقامات ولایت غزنی هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

او افزود: مردم قره باغ کوشش کردند تا از طریق گفتگومشکل را حل کنند ولی در حکومت غزنی گوشی شنوا نیست، و برای اینکه حکومت محلی غزنی و ارگان های امنیتی در این مورد حساسیتی نشان دهند ما مجبوریم دست به کنش های مدنی و نافرمانی های مدنی بزنیم.

این در حالی که دفتر  مطبوعاتی مقام ولایت غزنی مشکل مردم قره باغ و مسیر هزارجات را حل شده بیان داشت، اما گروگان های مردم هنوز آزاد نشده اند.

آیا قره باغ، میرزاولنگ بعدی خواهد بود؟

والی غزنی 3 عضو گروه طالبان را آزاد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد