واکسن-کرونا؛-معلمان-باید-در-اولویت-قرار-گیرند

سازمان یونیسف با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا و صدمات بزرگی آن به آموزش کودکان جهان می‌گوید که واکسن‌کردن معلمان یک گام حیاتی در بازگشت به مسیر پیشرفت است.

به گزارش افغان نیوز: هنریتا فور، رئیس اجرایی سازمان یونیسف گفته‌است که بسته‌شدن سراسری مکاتب در اواخر ماه اپریل ۲۰۲۰، یعنی زمانی که مکاتب در اوج فعالیت خود هستند، روند آموزش تقریباً ۹۰ درصد دانش‌آموزان را در سراسر جهان مختل ساخته‌است.

بانو فور علاوه کرده‌است، در حالی که این رقم از آن زمان تاکنون کاهش یافته است، اما هنوز این فرضیه‌ای اثبات ناشده وجود دارد که بستن مکاتب می‌تواند شیوع بیماری کرونا را کُند بسازد، در صورت که شواهد روزافزون نشان می‌دهد، مکاتب عامل اصلی سرایت جمعی نیستند.

رئیس اجرایی یونیسف بیان داشته‌است، چنانکه در بسیاری از کشورهای جهان شمار موارد ابتلا به کرونا به اوج خود می‌رسد، کشورها یک بار دیگر در حال بستن مکاتب هستند.

بر اساس گفته‌های وی، از اول دسمبر سال روان، صنف‌های درسی بر روی تقریباً ۲۰ درصد از کودکان دانش‌آموز در سراسر جهان، یا به عبارت دیگر بر روی ۳۲۰ ملیون کودک بسته شده‌است.

بانو فور تاکید نموه است؛ یونیسف خواهان آن است که بعد از واکسین‌شدن کارکنان صحی در خط مقدم کرونا و جمعیت‌هایی که در معرض خطر شدید ابتلاء به کووید ۱۹ قرار دارند، به معلمان اولویت داده شوند.

به باور رئیس اجرایی یونیسف، این امر به حفاظت معلمان در برابر ویروس کرونا کمک می‌کند و امکان آن را فراهم می‌کند تا آنان به شکل حضوری تدریس کنند و در نهایت از بسته‌شدن مکاتب جلوگیری می‌کند.

او خاطرنشان ساخته‌است: «در حالیکه تصمیم نهایی در مورد تخصیص بندی و توزیع واکسین توسط دولت‌ها گرفته می‌شود، به درازا کشانده‌شدنِ مسئله محرومیت از آموزش و یا صدمه به آن، به نوبۀ خود دارای پیامدها و عواقب شدید، به ویژه برای افرادی است که بیشتر در انزوا هستند.»

این مسئول یونیسف اضافه کرده‌است که کودکان هر قدر بیشتر از مکتب دور باشند، احتمال بازگشت آنان به مکتب کمتر خواهد بود و برای والدین آن‌ها نیز ادامه‌دادن کار دشوار خواهد بود.

بانو فور تاکید کرده‌است: «این‌ها تصمیمات مهمی اند که ما را مجبور به چشم‌پوشی از چیزهای می‌کند که گذشتن از آن دشوار است، اما آنچه نباید دشوار باشد، این تصمیم است که همه‌چیز را در حد توان‌مان انجام دهیم تا از آینده نسل بعد حفاظت کنیم. این کار با حفاظت از کسانی که مسئول بازکردن دریچه آینده برای آن‌ها هستند، آغاز می‌شود.»

این اداره در گذشته نیز از ادامه بسته‌بودن مکاتب و محروم‌بودن دانش‌آموزان از آموزش در سراسر جهان انتقاد کرده و خواستار بازگشایی مکاتب شده‌بود.

واکسن کرونا؛ معلمان باید در اولویت قرار گیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد