واکسین-با-ترکیبات-مواد-مخدر؛-حکیم-الکوزی-افشا-شد

پس از ادعای ساخت واکسین کرونا از سوی حکیم الکوزی، وزارت صحت عامه اعلام نموده که این واکسین از انواع مواد مخدر از جمله مورفین و تریاک تهیه شده و توزیع آن بازی با حیات بیماران می باشد.

به گزارش افغان نیوز: وحید الله مجروح، معین عرضه و خدمات وزارت صحت عامه دیروز (چهارشنبه ۱۳ جوزا) در یک نشست خبری گفت؛ محصولی که حکیم الکوزی ادعا می‌کند واکسین کرونا است، در لابراتوار مرکزی این وزارت بررسی و ترکیبات آن شناسایی شده است.این محصو از انواع مواد مخدر از جمله «مورفین و تریاک» تهیه شده است.

مجروح تاکید کرد که این محصول هیچ‌گونه موثریت در درمان بیماران ویروس کرونا ندارد وکمیته ساینس وزارت صحت عامه توصیه نامه‌‌ای را به حکیم الکوزی و همراهانش و دولت افغانستان نوشته است تا اقدامات توصیه شده از سوی این وزارت را اجرایی کنند.

در عین حال، عبدالمنان شیوای شرق در این نشست خبری ضمن ابراز تاسف از صف کشیدن مردم برای دریافت «یک قطره مواد مخدر» گفت که برخورد با صحت یک امر «فنی و علمی» است و نمی‌شود با داروی ترکیب شده از مواد مخدر با حیات بیماران بازی کرد.

شیوای شرق تطبیق این دارو بر بیماران را خلاف اصول حقوق بشری و اخلاقی خوانده تاکید کرد که چنین برخوردهایی باید مهار شود و برخورد غیراخلاقی با صحت عامه بدتر از دهشت‌افکنی است.

وحید مجروح همچنان گفت مراجعه افراد در مراکز صحی در ولایت های کابل، هرات، قندهار و سایر ولایت ها افزایش یافته و قرار است تا ده روز دیگر ۱۰ دستگاه ماشین پی.سی.آر، با ملزمات آن به افغانستان برسد و در ده ولایت دیگر نصب شود.

شیوای شرق در ادامه تاکید کرد که مردم در روستاها و ولسوالی‌ها هیچ گونه اهتمامات و توصیه‌هایی را که از سوی وزارت صحت عامه برای جلوگیری از مبتلاشدن به مرض ویروس کرونا مطرح شده است، رعایت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر افغانستان در مرحله‌ی بسیار خطرناک ویروس کرونا قرار دارد و در صورتی که هشدارها و دستورالعمل‌های وزارت صحت جدی گرفته نشود، مشکلات بیشتر از این خواهد شد.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور افزایش یافته است و بر اساس امار رسمی وزارت صحت تاکنون شمار مبتلایان ۱۷ هزار ۲۶۷ تن رسیده که از این میان ۲۹۴ تن آنان جانباخته و نیز یک هزار و ۵۲۲ تن دیگر آنان بهبود یافته اند.

واکسین با ترکیبات مواد مخدر؛ حکیم الکوزی افشا شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد