وزرات-دفاع-ا-ا-به-تجاوز-پاکستان-پاسخ-دادیم

وزارت دفاع امارت اسلامی افغانستان، با نشر خبرنامه ای اعلام کرده است که نیروهای دفاعی کشور به حملات شب گذشته بر ولسوالی های جداگانه برمل و خوست پکتیا با شلیک توپ‌های سنگین و سبک به سمت پاسگاه‌های پاکستان در نزدیکی خط فرضی دیورند پاسخ داده اند.

 به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت در بیانیه مطبوعاتی، امروز(دوشنبه، 28 حوت) حمله شب گذشته پاکستان به خاک افغانستان را «اقدام تجاوزکارانه» خوانده و افزوده است که نیروهای دفاعی این کشور در هر شرایطی آماده دفاع از تمامیت ارضی هستند.

مقام‌های ا.ا در واکنش به حملات پاکستان در خاک افغانستان ‌می‌گویند که چنین حمله‌ها تجاوز بر خاک افغانستان است که و عواقب بدی در پی خواهد داشت.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا به حملات هوایی شب گذشته پاکستان بر ولایت‌های خوست و پکتیکا را محکوم کرده و گفته است که امارت اسلامی به هیچ کسی اجازه تجاوز بر خاک خود را نمی‌دهد.

آقای مجاهد در واکنش به حمله‌های هوایی شب گذشته پاکستان در خاک افغانستان خطاب به پاکستان گفته است که چنین حمله‌ها نقض حریم افغانستان است و عواقب بدی در پی خواهد داشت که مهار آن در توان این کشور نخواهد بود.

آقای مجاهد از حکومت جدید پاکستان خواسته تا روابط دو کشور را به دلیل اقدام‌های "بی‌باکانه" چند جنرال نظامی برهم نزند و این کشور نباید ناتوان بودنش را به دوش کابل بیندازد.

او گفته است که در این حملات ، ۸ تن به‌شمول ۳ کودک و ۵ زن جان باخته‌اند.

‏در همین رابطه، رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که نیروهای این کشور در بخش‌هایی از ولایت‌های پکتیکا و خوست افغانستان بر اعضای تحریک طالبان پاکستان یا تی‌تی‌پی حمله هوایی کرده‌‌اند.

هرچند چگونگی و هدف این حمله‌ها تا اکنون به گونه رسمی تایید نشده است اما؛ بر بنیاد گزارش‌های این رسانه‌ها، هدف یکی از این حمله‌های هوایی، محل بود‌وباش عبدالله شاه، یکی از فرماندهان تی‌تی‌پی در منطقه لامان ولایت پکتیکا بوده است.

اما؛ سخنگوی ا.ا می‌گوید که عبدالله شاه، شخصی که طرف پاکستانی ادعا می‌کند او را در این حمله‌ها هدف قرار داده‌ است، در حال حاضر او در پاکستان به سر می‌برد.

با این حال، باشنده‌های ولسوالی دند پتان ولایت پکتیا به رسانه‌ها گفته است که درگیری مسلحانه در خط فرضی دیورند از ساعت هفت صبح امروز (دوشنبه) آغاز شده و باشنده‌های این منطقه به دلیل شلیک موشک از سوی پاکستان ناگزیر به ترک خانه‌های‌شان شده‌اند.

وزرات دفاع ا.ا: به تجاوز پاکستان پاسخ دادیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد