وزیر-خارجه-روسیه-هرگونه-دیدار-هئیت-روسی-با-شبکه-حقانی-را-تکذیب-کرد

وزارت خارجه روسیه در پی واکنش حکومت افغانستان که یک هئیت روسی از پایگاه آموزشی تروریستان در پاکستان، دیدار کرده است واکنش نشانداد و دیدار این هئیت را با شبکه حقانی تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ وزارت خارجه روسیه با نشر اعلامیه گفته است که هئیت روسی هیچ گونه ارتباط و دیدار با طالبان پاکستانی در وزیرستان نداشته است و خبر مبنی بر اینکه این هئیت با شبکه حقانی دیدار کرده است بی اساس است.

وزارت خارجه کشورمان در واکنش به این موضوع گفته بود که پس از کامل شدن تحقیقات پیرامون این مساله، به این رویداد "پاسخ لازم" را خواهد داد.

وزارت خارجه کشور می گوید که فعلا این موضوع زیر تحقیق نهادهای امنیتی و استخباراتی قرار دارد تا صحت آن ثابت شود.

سه شنبه هفته پیش برخی رسانه های داخلی و بین المللی گزارشی را منتشر کردند که در آن از دیدار یک هیات نظامی مهم، متشکل از ژنرال روسی، به همراه چند مقام نظامی پاکستانی با اعضای شبکه حقانی یاد شده بود.

محل این دیدار در منطقه وزیرستان شمالی و سپس مناطق زیرکنترل طالبان در ولایت های پکتیا، ننگرهار و خوست در داخل افغانستان خوانده شده بود.

برخی منابع امنیتی افغان نیز در مشرقی، تایید کرده بودند که تعدادی از درجه داران روسی و پاکستانی در مناطق یاد شده با طالبان و شبکه حقانی دیدار کرده اند.

اما حالا وزارت خارجه روسیه با بی اساس خواندن این گزارش می گوید: " ژنرال استراکوف که معاونیت ستاد ارتش روسیه را بر عهده دارد؛ در یک دیدار رسمی به شهر راولپندی پاکستان رفته بود. این دیدار بر محور مشاوره های نظامی امنیتی به طرف پاکستانی در مورد عملیات اخیر این کشور با نام «ضرب غضب» انجام شد و به همین سبب این هیات تا منطقه «میرانشاه» برده شدند".

این نهاد دولتی روسیه تصریح کرده که این مناطق قبلا توسط ارتش پاکستان پاکسازی شده و اثری از طالبان در آنجا نبوده است.

پیش از این هم از ارتباط روسیه با طالبان در پاره ای از موارد یاد شده بود. روسیه انجام برخی از این گفتگوها را تایید کرده؛ اما گفته است که این روند در مورد مبارزه با داعش بوده و روسیه قول هیچ گونه همکاری با طالبان را نداده است.

وزیر خارجه روسیه هرگونه دیدار هئیت روسی با شبکه حقانی را تکذیب کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد