به-جای-دولت،-طالبان-از-سوی-کشور-های-همسایه-کمک-میشوند

سناتوران میگویند که طالبان و سایر مخالفان مسلح از سوی کشور های همسایه کمک میشوند، اما جامعه جهانی افغانستان را در امر مبارزه با تروریزم درست تمویل نمیکند.

به گزارش افغان نیوز: آصف صدیقی معاون دوم مجلس سنا امروز سه شنبه (15حمل) در مجلس عمومی بیان کرد که اگر این روند ادامه یابد مردم افغانستان در برابر جامعه جهانی خواهند ایستاد.

وی بیان میدارد که جامعه جهانی باید دولت افغانستان را به صورت درست تمویل و یاری نماید، در غیر آن دولت به دنبال حامی دیگری خواهد بود.

صدیقی ابراز داشت که مخالفان دولت به شکل قافله وار داخل افغانستان می شوند ولی با وجودی که امریکا و جامعه جهانی تجهیزات پیشرفته دارند و می توانند، برای جلوگیری از ورود آنان با دولت افغانستان همکاری نمایند اما متاسفانه دیده شده که هیچگونه کمک و همکاری در این راستا از جانب جامعه جهانی صورت نمی گیرد.

به گفته او، امریکا تا هنوز در افغانستان سیاستی را بازی کرده است که هم دزد را می گوید دزدی کن و هم صاحب خانه را خبر می کند که هوشیار باش.

او هشدار داد: "اگر جامعه جهانی (به ویژه امریکا) بالای کشورهای که مخالفان مسلح را تمویل، تجهیز و بسیج می کنند فشار لازم را نیاورد، ملت افغانستان در برابر آنان خواهند ایستاد و یا دروازه ی دیگری را تک تک خواهند کرد".

این در حالی است که گزارش ها از همکاری روسیه با گروه طالبان به نشر رسیده و گروه های مخالف مسلح نیز در پاکستان تربیه میشوند و برای جنگ به افغانستان فرستاده میشوند.

به جای دولت، طالبان از سوی کشور های همسایه کمک میشوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد