وضعیت-صحی-وخیم-است-اما-پاسخگو-وجود-ندارد

مسوولان شفاخانه وزیر محمد اکبر خان می‌گویند که تجهیزات طبی خراب و ادویه جات رو به اختتام است، اما متاسفانه وزارت صحت عامه امارت اسلامی پاسخگو نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ داکتر نجیب الله نصار، سر طبیب شفاخانه وزیر محمد اکبر خان، امروز شنبه( 13، قوس ) در یک کنفرانس خبری گفت که برخی تجهیزات طبی خراب شده و ادویه جات نیز رو به اختتام است، اما متاسفانه وزارت صحت عامه پاسخگو نیست.

آقای نصار، گفت: شرکت خصوصی دوایی موج رودات، دو قلم مواد طبی را به ارزش بیش از  4 میلیون افغانی به وزارت صحت کمک کرده که متاسفانه 4 ماه از تاریخ انقضایی آن باقی مانده است.

در همین حال، سهراب نوری، رئس ( آی سی یو ) شفاخانه وزیر محمد اکبر خان با ابراز نگرانی گفت، که پرسنل صحی مدت چهار ماه معاش دریافت نکرده و برخی از داکتران به همین دلیل ترک وظیفه کرده‌اند.

به گفته وی، «در حال حاضر پرسنل صحی حتی غذایی چاشت ندارند و مسوولان وزارت صحت هم پاسخگو نیستند. برخی از تجهیزات طبی خراب شده و اکنون بودجه‌ای برای ترمیم کردند آن نیز وجود ندارد.» 

آقای نوری تصریح کرد که بیشتر مریضان به تنفس منصوعی ضرورت دارند، اما متاسفانه برق متداوم وجود ندارد و به بیماران به صورت جدی رسیدگی صورت نمی‌گیرد.

این درحالی است که چندی پیش، سازمان صحی جهان از فروپاشی سستیم صحی در افغانستان هشدار داده بود.

وضعیت صحی وخیم است اما پاسخگو وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد