وقوع-انفجار-در-شهر-کابل-کشته-برجا-گذاشت

وزارت امور داخله کشور اعلام نموده که در نتیجه وقوع یک انفجار درنزدیک کمپ گرین ویلج درمربوطات ناحیه نهم شهرکابل، ۱۶ تن کشته و ۱۱۹ تن دیگر زخم برداشتند.

به گزارش افغان نیوز: حوالی ساعت 9:55 دقیقه شب گذشته یک انفجار نیرومند در منطقه «قابل بای» در حوزه نهم امنیتی شهر کابل رخداد.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که این رویداد برخاسته از انفجار تراکتور مملو از مواد انفجاری بوده که در دیوار جنوبی کمپ «گرین ولیج» منفجر شد.

وی اظهار داشت که در نتیجه این انفجار، تانک تیل نزدیک حادثه نیز حریق شده و در نتیجه هر دو انفجار، 16 تن به شمول غیرنظامیان و کارمندان کمپ جان باخته و 119 تن دیگر زخم برداشتند.

رحیمی اظهار داشت که 5 مهاجم نیز که در محل مخفی شده بودند از سوی نیروهای امنیتی از پا درآورده شده اند.

سخنگوی وزارت داخله می گوید که در این واقعه به خانه های باشندگان محله قابل بای خسارات زیاد وارد گردیده و حدود ۴۰۰ تن از شهروندان خارجی به گونه مصئون از ساحه توسط نیروهای پولیس ملی نجات داده شدند.

درهمین حال، برخی ازگواهان رویداید می گویند که این انفجار برخاسته ازانفجار یک موتر بم گذاری شده بوده است وبه دنبال آن صدای تیر  اندازی نیز درمحل رویداد شنیده شده است.

این درحالی است که طالبان مسلح مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته و گفته است که در نزدیکی کمپ، مردم ملکی زنده گی نمی کنند.

وقوع انفجار در شهر کابل 16 کشته برجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد