ولایت-کندز-درآستانه-سقوط-تا-بهار

نفوذ ۵ هزار نفری گروه طالبان در ولایت کندز و تسلط آنان بر اکثر ولسوالی ها و نواحی مرکز شهر سبب شده تا مردم سقوط این ولایت را در بهار امسال پیش بینی نمایند.

به گزارش افغان نیوز: مولوی عبدالله قرلق عضو شورای ولایتی کندز، امروز چهار شنبه(22، حوت) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز گفت که تعداد نفوس طالبان در این ولایت به 4 تا 5 هزار تن می رسد که به رهبری 5 تا 6 تن از افراد جنگی فعالیت می کنند.

آقای قرلق می افزاید که ملا محمد، داکتر حسین و ملا شاکر از رهبران جنگی گروه طالبان اند که حملات غافلگرانه را علیه نیروهای امنیتی در این ولایت سازمان دهی می کنند.

این عضو شورای ولایتی کندز تصریح نمود که اگر ناامنی های این ولایت به همین روش ادامه یابد و مسوولان دولتی همچنان بی توجه باشند، احتمال سقوط کال شهر کندز در بهار سال آینده 1398 وجود دارد.

وی همچنان اظهار داشت که نیروهای امنیتی این ولایت همواره در حالت دفاعی قرار دارد و نمی توانند در برابر حملات شبانه این گروه مقاومت نمایند.

نماینده مردم کندز در شورای ولایتی علاوه نمود که بیشتر از نصف مکاتب دخترانه در مناطق تحت نفوذ طالبان  مسدود بوده اما به مکاتب پسرانه کاری ندارند و فعالیت جریان دارد.

وی اضافه می کند که کارمندان دولتی مخصوصا از بخش های انکشاف دهات و امنیت ملی نمی توانند در مسیرشاه هراه ها درامنیت باشند.

قرلق اظهار داشت که طالبان از بخش بازسازی و انکشاف شهری در این ولایت مطابق به هزینه پروژه آنچه راحق شان می پندارند اخذ نموده و کار بازسازی را متوقف نساخته نمی کنند.

در همین حال فوزیه یفتلی نماینده مردم کندز در شورای ولایتی نیز ناامنی ها را بخش مهم نگرانی مردم عنوان نموده می گوید که جنگ همیشه در این ولایت جریان دارد و هر شب یک پوسته امنیتی مورد حمله مخالفان مسلح قرار می گیرد.

خانم یفتلی خاطرنشان ساخت که بر خلاف باورهای مردم، طالبان قدرت و توانایی جنگ های رو در رو را با نیروهای امنیتی دارند و هر زمانی که بخواهند می توانند بر تمامی این مناطق حاکم می شوند.

این عضو شورای ولایتی کندز می افزاید که طالبان در پی افزایش وحشت در میان مردم بوده و از هیچ چیزی برای ایجاد نگرانی در اذهان مردم دریغ ندارند.

بانو فوزیه یفتلی اضافه کرد که گفتگوهای صلح نیز کوچکترین موثریتی در روند کاهش جنگ در این ولایت ندارند و قدرت نمایی طالبان روز به روز بیشتر می شوند.

این عضو شورای ولایتی کندوز  یادآور شد که ولسوالی های چهاردره، قلعه ذال، دشت ارچی، خوش تیپه، امام صاحب و اکثر نواحی مرکز شهر نیز به دست طالبان می باشد و هر لحظه که بخواهند می توانند تسلط کامل بر تمامی شهر داشته باشند.

از سوی هم زرگل عالمی عضو دیگر شورای ولایتی کندزمی گوید که طالبان تمامی بخش های خدماتی که از سوی دولت ارایه می شود را تحت کنترول دارند و به مراکز صحی اجازه فعالیت داده اند.

خانم عالمی گفت که مردم هیچ رضایتی از امنیت و فعالیت طالبان در این ولایت ندارند و خواهان برقراری امنیت و توجه جدی حکومت مرکزی هستند.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

ولایت کندز درآستانه سقوط تا بهار1398

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد