روش-جدید-طالبان-برای-جلب-رضایت-مردم-هلمند

طالبان در ولسوالی های نوزاد، باغران، دیشو، خانشین و سنگین ولایت هلمند تلاش دارند تا از طریق عرضه خدمات صحی، رشد معارف و حل منازعات حقوقی به نحو عادلانه، همکاری و رضایت مردم را بدست آورند.

به گزارش افغان نیوز: سیف الملوک نوری عضو شورای ولایتی هلمند امروز شبنه(4، حوت) به خبرنگار افغان نیوز گفت که طالبان به دنبال پیشروی درتصرف مناطق تحت حاکمیت دولت نیستند و اکنون فعالیت این گروه به عرضه خدمات و کسب رضایت مردم می باشد.

آقای نوری می افزاید؛ طالبان از دو سال به این طرف توانسته اند رضایت مردم محل را جلب و اداره آنان را کاملا به دست گیرند.

وی تاکید می کند که تمامی دعواهای مردم در این 5 ولسوالی به صورت عادلانه توسط طالبان حل و فصل شده و تمامی  نگرانی و ترس در این زمینه از بین رفته است.

این عضو شورای ولایتی هلمند علاوه کرد که 5 ولسوالی تحت تصرف طالبان حدود 17 سال است که از سوی این گروه اداره می شود اما هیچ گاه مردم به اندازه این دو سال اخیر از طالبان رضایتمندی نداشته اند.

او همچنان اضافه نمود که در اکثر موارد حتی نیروهای امنیتی از قوانین تخطی کرده و از مردم باج گیری می کنند اما طالبان با مردم همکاری می نمایند.

در همین حال میرحسین علیزاده عضو دیگر شورای ولایتی ضمن تایید این گفته ها می افزاید که رفتار طالبان مانند سابق خشن نیست و به مراکز آموزشی، کارمندان دولتی جهت ارایه خدمات صحی اجازه فعالیت می شود.

آقای علیزاده اظهار داشت که طالبان با رفتار خشونت آمیز مخالف بوده و به همین دلیل اندیشه شان را با گروه داعش در تضاد می پندارند.

او یادآور شد که طالبان امروز توانسته اند ولایت هلمند را از وجود گروه تروریستی داعش پاک کنند و مخالفت شان را با خشونت ها اعلام نمایند.

در همین حال، میرحسین علیزاده می گوید؛ با این که مردم از رفتار طالبان ابراز رضایت مندی می کنند اما از بعضی خواسته های این گروه برای آمدن صلح در کشور نگران اند.

این عضو شورای ولایتی مردم هلمند خاطر نشان ساخت که زنان این ولایت نسبت به گروه طالبان هنوز هم بی باوراند و هیچ ضمانتی وجود ندراد که با قبول شدن پیش شرط های طالبان از سوی دولت، یک بار دیگر اندیشه و رفتار گذشته ی این گروه تکرار نشود.

علیزاده تغییر رفتار طالبان را با مردم در ابهام می بیند و تاکید می کند که هیچ کس نمی داند برنامه های آینده این گروه بعد از شریک شدن در حکومت چه خواهد بود.

این در حالی است که زنان اشتراک کننده در نشست مسکو از اندیشه جدید طالبان در مورد آزادی و سهیم بودن انان در امورات کشوری ستایش کردند.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

روش جدید طالبان برای جلب رضایت مردم هلمند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد