ولسوالی-تاله-و-برفک-به-تصرف-نیروهای-امنیتی-در-آمد

مقام‌های ارتش در زون شمال کشور گفته اند که عملیات بازپس‌گیری ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان بعد از سقوط این ولسوالی به دست گروه طالبان شروع شد که نیروهای امنیتی روز پنج شنبه ۲۷ ثور با شکست طالبان این ولسوالی را تصرف کردند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: قول اردوی 209 شاهین، شام روز پنجشنبه (27 ثور) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در عملیات باز‌پس گیری ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان، تلفات سنگینی به طالبان وارد کرده اند.

در خبرنامه آمده است:"عملیات ولید 6 با مساعی مشترک نیروهای امنیتی حمایت همه جانبه‌ قوای هوایی کشور برای باز پس گیری ولسوالی تاله و برفک پس از سقوط این ولسوالی آغاز شد که سرانجام شام روز پنج شنبه 27 ثور با تحمیل تلفات سنگین بر طالبان پاکسازی ودشمن ولسوالی را ترک کرده به استقامت دره وادو و کوه‌های ترموش فرار کرده اند."

قول اردوی 209 شاهین گفته است که در عملیات باز پس گیری ولسوالی تاله و برفک بیش از 40 طالب کشته و 30 طالب دیگر زخمی شده‌اند.

گفتنی است که ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان نزدیک به 10 روز پیش به دست گروه طالبان سقوط کرد. نیروهای امنیتی و دفاعی برای باز پس گیری این ولسوالی عملیات گسترده نظامی را راه اندازی کردند.

ولسوالی تاله و برفک به تصرف نیروهای امنیتی در آمد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد