ولسوالی-حصارک-ولایت-ننگرهار-در-آستانه-سقوط-به-دست-طالبان-است

بزرگان قوم ولسوالی حصارک ولایت ننگرهار می گویند: طالبان در نزدیکی ولسوالی حصارک رسیده است واین ولسوالی در آستانه سقوط قرار دارد.

به گزارش آٰژانس افغان خبر: شماری از باشندگان ولسوالی حصارک می گویند که این ولسوالی به حیث یک پایگاه امنیتی است نه ولسوالی، زیرا؛ هیچ فرمانده پولیس و مقام محلی دراین جا وجود ندارد

شیرجبارخیل، بزرگ قوم ولسوالی حصارک، اظهار می دارد که درگیری سخت در حصارک ادامه دارد و تاکنون چندین پوسته نیروهای امنیتی در اداره طالبان در آمده است.

در همین حال، صادق جبارخیل فعال جامعه مدنی ننگرهار در مورد چنین بیان می کند؛ با این که از چند ماه به این سو ناامنی در ولایت ننگرهار روز به روز افزایش می یابد اما هیچ توجهی از سوی حکومت مرکزی نشده است.

به گفته وی ناامنی در یک ولایت؛ ناامنی در پایتخت کشور نیز است؛ اما حکومت این مسٔله را جدی نگرفته و تنها کابل را از ناامنی ها به دور داشته است و سایر ولایات کشور را توجه خاصی ندارد.

باشنده‌گان و فعالان جامعه مدنی این ولایت هشدار می‌دهند که اگر حکومت برای نابودی طالبان در این ولسوالی بی اعتنایی کند، نه تنها این ولسوالی سقوط خواهد کرد بلکه ننگرهار نیز به نا امن ترین ولایت مبدل خواهد شد

در همین حال مقام های امنیتی اظهار می دارند که درگیری پس از آن آغاز شد که پنجشنبه شب ده‌ها جنگجوی طالب بر بخش‌هایی از این ولسوالی حمله کردند.

قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در یک خبرنامه گفته است  که در درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان، ۴۱ طالب کشته شدند و چندین تن دیگر شان زخمی شدند.

این درحالی است که گروه داعش نیز در ولسوالی های اچین و کوت ولایت ننگرهارفعالیت دارند و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در این دو ولسوالی نیز درگیر جنگ هستند.

 

ولسوالی حصارک ولایت ننگرهار در آستانه سقوط به دست طالبان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد