ولسی-جرگۀ-شورای-ملی-افغانستان-به-قرنطین-رفت

پس از به قرنطین رفتن مشرانو جرگه، ولسی جرگۀ شورای ملی افغانستان نیز تصمیم گرفت که برای دو هفته جلسات عمومی و کمیسیون‌های دایمی خود را به تعلیق در آورد.

به گزارش افغان نیوز: میر رحمان رحمانی، رییس ولسی جرگه که در چند هفتۀ گذشته تلاش وی برای تعطیل کردن مجلس نتیجه نداده بود، دیروز چهارشنبه کروناویروس را "بلای آسمانی" خواند و بحث قرنطین دو هفته‌ای مجلس را شامل اجندا کرد و به رای گیری گذاشت.

در نشست عمومی مجلس از ۲۵۰ عضو فقط ۶۵ نفر حضور داشت، اما رییس مجلس گفت که برای تصمیم‌گیری در این مورد به نصاب کامل نیاز نیست و بر اساس آرای اکثریت وکلای حاضر تصمیم گرفته می‌شود.

پیش از این، وزارت صحت عامۀ افغانستان نیز خواستار قرنطین شدن شورای ملی افغانستان شده بود، اما شماری از نمایندگان مخالف اینکار بوده و استدلال داشتند که در شرایط دشوار کنونی باید مجلس نمایندگان در کنار مردم بوده و به رخصتی نرود.

حتا پیش از قرنطین شدن، ولسی جرگۀ افغانستان به‌خاطر جلوگیری از گسترش کروناویروس، نشست‌های عمومی خود را کاهش داده و تنها هفتۀ یکبار برگزار می‌کرد.

کروناویروس که در دسمبر گذشته از چین منشا گرفت، بر اساس آمار وزارت صحت عامۀ افغانستان تا کنون ۱۹۳۹ نفر را در افغانستان مبتلا کرده و سبب مرگ حدود ۶۰ نفر در آن کشور شده است.

ولسی جرگۀ شورای ملی افغانستان به قرنطین رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد