پاکسازی-ولسوالي-مالستان-ولایت-غزني-از-وجود-طالبان

وزارت امور داخله اعلام کرده که ولسوالي مالستان ولایت غزني بصورت كامل از وجود تروريستان پاكسازي گرديده و عملیات در جاغوري جریان دارد.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه وزارت امور داخله کشور آمده است که ولسوالي مالستان ولایت غزني بصورت كامل از وجود تروريستان پاكسازي گرديد و در ولسوالي جاغوري با حضور نيروهاي ويژه پوليس، کمندوها و قطعات واکنش امنيت از دو استقامت عمليات‌هاي زميني و هوايي جريان دارد.

در خبرنامه وزارت داخله آمده است که ده‌ها تن از تروریستان کشته شده و چندین نفر دیگر شان زخمی شده اند. وزارت داخله آمار دقیق از تلفات طالبان ارائه نکرده است، اما تأکید کرده است که اکمالات نیروها به قدر کافی صورت گرفته و به تمام مشکلات آنها رسیدگی صورت گرفته است.

این وزارت همچنان افزوده است که دو واحد نظامی (تولی ارتش) منطقوی، برای تأمین امنیت بهتر ایجاد و بیشتر از ۶۰۰ تن از مردم محل در همین دو ولسوالی غزنی در چوکات خیزش‌های مردمی تنظیم گریده اند که پس از آموزش و تجهیز، برای تأمین امنیت ساحات شان توظیف می‌گردند.

دفتر والی غزنی نیز گفته است که ولسوالی مالستان روز گذشته به طور کامل از وجود افراد طالبان پاک شده است.

درخبرنامه دفتر والی غزنی آمده است:”در جریان عملیات‌ها و درگیری‌های اخیر در ولسوالی مالستان، بیش از ۱۰۰مخالف مسلح کشته و زخمی شدند و همچنان حدود(۲۰) نیروی امنیتی نیز شهید و زخمی شده اند.”

در خبرنامه دفتر والی غزنی همچنان گفته شده است که عملیات تصفیوی مشترک از سوی نیروهای کوماندو، قطعه خاص پولیس، قطعه واکنش امنیت ملی با همکاری نیرهای ارتش، پولیس، پولیس محلی و خیزش های مردمی از راه زمین و هوا در ساحات هم مرز با ولسوالی گیلان و مربوطات ولایت زابل جریان دارد.

این درحالی است که از ده روز بدینسو جنگ در ولسوالی های جاغوری و مالستان ولایت غزنی ادامه دارد و تا کنون بیش از ۱۰۰ نیروی امنیتی، خیزش مردمی و پولیس محلی در این جنگ‌ها کشته و زخمی شدند و بیش از صدها خانواده آواره شده اند.

پاکسازی ولسوالي مالستان ولایت غزني از وجود طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد