محقق-طالبان-در-غزنی-با-سلاح‌های-پیش‌رفته-مجهز-هستند

محمد محقق، معاوم دوم ریاست اجرایی گفته است که تروریستان طالب در حمله بر ولسوالی‌های مالستان و جاغوری ولایت غزنی، از سلاح‌های پیشرفته کار گرفته‌اند.

به گزارش افغان نیوز: آقای محمد محقق به آریانا نیوز گفت که تروریستان طالب با دوربین‌های شب‌بین و سلاح‌های پیش‌رفته مجهز هستند، به همین دلیل نبرد با آن‌ها شکل پیچیده‌تری به خود گرفته است و در برخی مناطق باعث شکست نیروهای امنیتی و مردمی شده است.

وی افزوده است:”قطعاتی که طالبان به جنگ جاغوری، مالستان و ارزگان خاص بسیج کرده‌اند شامل قطعه سرخ طالبان می‌شود که دارای سلاح‌های پیشرفته مانند لیزری، دوربین‌دار، اسنایپر، توپ سرشانه‌ای و راکت هستند.”

معاوم دوم ریاست اجرایی گفته است که ولسوالی‌های مالستان و جاغوری از لحاظ جغرافیایی پیچیدگی دارد و نیاز است تا برای ختم جنگ در این مناطق، جاغور به ولایت ارتقا یابد.

آقای محقق تاکید کرده است: “راه حل این است که جاغوری به حیث یک ولایت مطرح شود، یک قطعه کلان اردو در آنجا مستقر شود.”

این درحالی است که تروریستان طالب هفت روز قبل به طور گسترده از مرز ولسوالی گیلان و منطقه لرگه ولسوالی مقر به منطقه اوتقول و داوود ناوه انگوری ولسوالی جاغوری حمله کردند. اکنون جنگ در ولسوالی های مالستان و جاغوری جریان دارد و در نتیجه این درگیری ها صد ها خانواده آواره شده اند.

محقق: طالبان در غزنی با سلاح‌های پیش‌رفته مجهز هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد