پرداخت-معاش-بیش-از-هزار-کارمند-صحی-افغان-توسط-سازمان-ملل

سازمان ملل متحد برای پرداخت معاش نزدیک به ۲۳ هزار و ۵۰۰ کارمند صحی افغانستان، نزدیک به ۸ میلیون دالر در یک ماه پسین پرداخته است.

به گزارش افغان نیوز؛ کانی ویگناراجا، رییس بخش آسیا – پسیفیک در اداره‌ توسعه‌ای سازمان ملل متحد به خبرگزاری رویترز گفته است که صندوق وجهی جهانی کمک‌های صحی پول فراهم کرده و آنان از این پول برای پرداخت معاش کارمندان صحی استفاده کردنده اند.

این صندوق 15 میلیون دالر فراهم کرده که از این میان 8 میلیون دالر برای پرداخت معاش کارمندان صحی و متباقی پول در بخش فراهم آوری تجهیزات صحی ابتدایی، ادویه و تدارکات در ۳۱ ولایت افغانستان استفاده شده است.

پیش از این برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد و صندوق وجهی جهانی کمک‌های صحی به گونه‌ای مشترک برنامه‌ای را احیا کرده بودند که پیش از سقوط افغانستان به دست طالبان، از سوی بانک جهانی تمویل می شد.

اما؛ پس از به قدرت رسیدن طالبان، این سازمان کوشیده تا کمک های بشردوستانه به میلیون ها افغانِ رسانده شود که با خطر قحطی رو به رو هستند و از سقوط اقتصادی و توقف خدمات صحی و آموزشی جلوگیری شود.

این در حالی است که سازمان صحی جهان پس از به قدرت رسیدن طالبان، بارها از فروپاشی سیستم صحی افغانستان هشدار داده و خواستار کمک‌های جامعه جهانی به این کشور شده است.

پرداخت معاش بیش از 23 هزار کارمند صحی افغان توسط سازمان ملل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد