پول-زیر-میزی-شفاخانه-ها-باید-روز-میز-پرداخت-شود

فیروزالدین فیروز وزیرصحت عامه کشور میگوید که بسیاری از مردم برای ارائه خدمات بهتر صحی به داکتران و کارمندان شفاخانه های دولتی به صورت غیر قانونی پول پرداخت میکنند و دولت تلاش دارد این پول به صورت قانونی پرداخت شود.

به گزارش افغان نیوز: فیروزالدین فیروز وزیرصحت عامه کشور امروز یکشنبه (22 – اسد) در یک مصاحبه به خبرنگار افغان نیوز بیان داشت؛ حکومت 6 فیصد مصارف سکتورصحت را میپردازد و 24 فیصد مصارف را کمک کننده ها پرداخت میکنند، اما 70 درصد از مصارف تداوی و صحت را مردم می پردازند.

آقای فیروز می افزاید، پرداخت فیس در شفاخانه های دولتی یک امر اساسی برای مردم و سکتوهای صحت بوده که این امر حسابدهی و کیفیت خدمات را افزایش داده و همچنان مسوولیت پذیری را میان داکتران و کارمندان سکتورصحت ایجاد مینماید.

وی میگوید: خدمات اساسی و ضروری بصورت کلی مجانی تداوی میگردد و امراضی که حاد و عاجل نمیباشد، بصورت خیلی کم، "6 فیصد" از مردم فیس اخذ میگردد. که این مصارف سبب افزایش کیفیت خدمات و هم جوابگوی برای مردم میباشد.

قابل ذکر است که کابینه طرح پرداخت فیس شفاخانه های دولتی را از سوی مردم نهایی ساخته و وزارت صحت افغانستان این امر را اساسی و عمده در راستای بالا بردن کیفیت خدمات و مسوولیت پذیری داکتران خوانده بیان داشته است که فرهنگ پرداخت زیرمیز، باید روی میز صورت بگیرد.

 

پول زیر میزی شفاخانه ها باید روز میز پرداخت شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد