پیشرفت-روی-کاغذ-نه،-عمل-می‌خواهیم

رییس جمهور غنی در دیدار با مسوولان سکتور صحت و نمایندگان سازمان‌های بین المللی گفت که حالت کنونی در سکتور صحت پاسخگو و قابل قبول نمی‌باشد، زیرا ما پیشرفت را روی کاغذ نه، بلکه در عمل می‌خواهیم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور به منظور بهبود اساسی ارائه خدمات صحی شفاخانه‌ها و تعدیل پروسه‌های تدارکاتی، با مسئولین سکتور صحت و نمایندگان سازمان‌های بین المللی دیدار کرد.

رئیس‌جمهور در این دیدار گفت که به‌خاطر بهبود ارائه خدمات صحی، باید در وزارت صحت عامه تغییرات اساسی رونما گردد و ما خواهان یک سیستم واحد و واضح هستیم؛ زیرا وزارت صحت صاحب مالکیت سکتور صحی و نیز دراین راستا پاسخگو باشد.

وی افزود که رضایت عموم مردم از ارائه خدمات صحی پائین است و وزارت صحت عامه و انجیوهای مربوطه در هماهنگی و همکاری مشترک باید رضایت و قناعت مردم را حاصل کنند.

آقای غنی خاطرنشان کرد: در صورتی‌که انجیوهای قراردادی معاش کارکنان خود را به موقع آن پرداخت نکنند، قرارداد از آنان گرفته می‌شود. وی افزود که والی و ولسوال این حق و صلاحیت را دارد که در مورد حاضری کارمندان صحی انجیوها به من معلومات دهند.

غنی گفت که در بخش خدمات صحی ما خواهان مشارکت دوامدار و میان‌مدت با انجیوها هستیم و در ساختار انجیوها باید تجدید نظر صورت گیرد و نیز سیستم شکایات تلیفونی ایجاد گردد. وی اضافه کرد که در بدل اجراات و به منظور جلوگیری از فساد، باید سیستم واضح به وجود آید.

محمداشرف غنی گفت: حالت کنونی در سکتور صحت پاسخگو نبوده و قابل قبول نمی‌باشد، زیرا ما پیشرفت را روی کاغذ نه، بلکه در عمل می‌خواهیم. بنابراین هر انجیوی که کارهایش را مطابق به قرارداد انجام می‌دهد، مورد تقدیر قرار گیرد.

 

پیشرفت روی کاغذ نه، عمل می‌خواهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد