کاش-شهروندان-میزان-مصرف-تابوت-را-می‌دانستند

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با ابراز نگرانی از بی‌پروایی‌های شهروندان می‌گوید که کاش یک شب با ما رفته و می‌دید که چقدر تابوت مصرف می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی این وزارت روز یکشنبه ۳۱ می (۱۱ جوزا) به خبرنگاران گفت که دامنۀ فاجعه کروناویروس در افغانستان رو به افزایش است و اگر بی‌پروایی‌ها توسط شهروندان این کشور ادامه یابد، وضعیت از کنترول وزارت صحت بیرون خواهد شد.

آقای مجروح افزود: "متاسفانه ما با تمام تلاشی که می‌کنیم حتی توان رساندن اکسیجن را به مردم نخواهیم داشت وقتی نیم کابل اکسیجن بخواهد، امکان تولید همین‌قدر اکسیجن ممکن است؟ وقتی یک تعداد زیادی از شهروندان ما متاسفانه جان خود را از دست می‌دهند شاید توان تولید این مقدار تابوت نباشد... کاش یک شب با ما رفته و می‌دید که چقدر تابوت مصرف می‌شود."

معین وزارت صحت افغانستان گفت که در حال حاضر روزانه صدها "کپسول اکسیجن" در شفاخانه‌های بخش کروناویروس در کابل و ولایات به مصرف می‌رسد که این وضعیت افزایش شمار بیماران کووید۱۹ را نشان می‌دهد.

آقای مجروح همچنان افزود که تمامی امبلانس‌های این وزارت شب گذشته، مصروف انتقال جنازه‌ها در شهر کابل بودند که این افراد به دلایل مختلف فوت کرده که عامل اصلی آن کروناویروس است.

به گفته وی پس از این کابل امبلانس مسوولیت انتقال بیماران را خواهد داشت و جنازه‌ها باید توسط امبلانس‌های مقام ولایت کابل، اداره هلال احمر و وزارت مبارزه با حوادث طبیعی برای دفن منتقل شوند.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت همچنان تجهیزات صحی این وزارت برای مقابله با بیماری کووید۱۹ را ناچیز عنوان کرد و افزود که اگر تجهیزات جدید در اختیار آنان قرار نگیرد، ایجاد شفاخانه‌ها و بستر‌ها نتیجۀ برای جلوگیری این بیماری نخواهد داشت.

این درحالی است که با ثبت ۶۸۰ رویداد تازه مثبت ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مجموعی بیماران به بیش از ۱۵,۲۰۵ تن رسیده‌است.

کاش شهروندان میزان مصرف تابوت را می‌دانستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد