کرونا-در-افغانستان-برای-اولین‌بار-از-بلخ-قربانی-گرفت

مسئولان وزارت صحت عامه می گویند که نخستین بیمار ویروس کرونا در ولایت بلخ جان باخته است.

به گزارش افغان نیوز: ‏به گفتۀ مسئولان وزارت صحت عامه، این مرد بیمار سه روز پیش در ولسوالی دهدادی بلخ جان باخته و نتیجۀ آزمایش او دیروز (یکشنبه، 3 حمل) مشخص گردید.

در همین حال، رئیس صحت‌ عامه بلخ می‌گوید که خانوادۀ این بیمار پس از به خاک‌سپاری او به یکی از بخش‌های زیر حاکمیت طالبان در ولسوالی زارع این ولایت رفته است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه، دیروز یکشنبه‌ (۳ حمل) در پیامی که به رسانه‌ ها فرستاده، گفت؛ این مرد چهل سال داشت و به دلیل بیماری کوید ۱۹ در ولایت بلخ جان باخته است.

از سوی هم، دکتر خالد احدی، رئیس بررسی قوانین ریاست صحت هرات می‌گوید، یک بیمار که نشانه‌های مشکوک به ویروس کرونا را داشت در مرکز تداوی و تجرید بیماران کرونا در این ولایت، جان باخته است.

به گفتۀ او، این مرد که به بیماری قلبی و دیابت نیز دچار بود، 60 سال داشت و چند ساعت پس از گرفتن آزمایش جان داده است.

رئیس بررسی قوانین ریاست صحت هرات می‌گوید، نتیجۀ معاینۀ این مرد در آزمایشگاه زیر بررسی قرار دارد. این که آیا او در نتیجۀ ویروس کرونا جان باخته یا بیماری دیگری، بعدا مشخص می‌شود.

این درحالی است که شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۴۰ افزایش یافته است. ده رویداد صبح دیروز ثبت شدند و ۳۴ رویداد پیش از این ثبت شده بودند.

کرونا در افغانستان برای اولین‌بار از بلخ قربانی گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد