کرونا-در-افغانستان-جان-هزار-و-نفر-را-گرفته-است

سازمان صحی جهان می‌گوید که از آغاز همه‌گیری کرونا در افغانستان در ماه فبروی ۲۰۲۰ تاکنون، ۱۷۸ هزار و ۹۹۶ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌ که از این میان ۷ هزار و ۶۸۵ بیمار جان باخته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان صحی جهان امروز( دوشنبه، 26 ثور) با نشر آماری گفته است که تا هفتم می سال جاری میلادی، ۹۰.۴ درصد مبتلایان هم بهبود یافته‌اند.

به گفته این سازمان از سال ۲۰۲۰ تاکنون چهار هزار و ۷۵۸ کارمند صحی در افغانستان به کرونا مبتلا شده که از این میان ۹۷ نفر جان باخته‌اند.

بر بنیاد اطلاعات سازمان صحی جهان بیشترین آمار ابتلای کارمندان صحی به کرونا از هرات، کابل، ننگرهار، بلخ و کنر  گزارش شده است.

در گزارش سازمان جهانی صحت درباره‌ وضعیت کرونا در افغانستان آمده است که در هفته‌ هجدهم سال ۲۰۲۲، ۸۸۴ نمونه در آزمایشگاه‌های عمومی این کشور مورد آزمایش قرار گرفتند که از این شمار ۹۷ نمونه مثبت (11 درصد مثبت) و دو مورد مرگ جدید گزارش شده است.

این سازمان گفته است که این نشان‌دهنده‌ ۵۴ درصد کاهش در موارد و ۱۰۰ درصد افزایش در مرگ‌ومیر نسبت به هفته‌ی هفدهم همان سال است.

در هفته‌ی هجدهم، بیشترین شمار موارد کووید - ۱۹ در مناطق شرق، مرکزی و جنوب (به‌ترتیب ۳۸ و ۲۴ مورد) گزارش شده است.

این در حالی است که پنج ولایت از جمله هلمند (۲۴ مورد)، کاپیسا (۱۹ مورد)، ننگرهار (۱۱ مورد)، لوگر (۱۰ مورد) و کابل (۸ مورد) موارد مثبت کرونا را در اول گزارش کرده‌اند.

کرونا در افغانستان جان 7 هزار و 685 نفر را گرفته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد