کرونا؛-موج-دوم-فاجعه-و-سرآسیمگی-وزارت-صحت

سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که موج دوم ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است و تالار های عروسی تا ختم ماه قوس مسدود خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه کشور امروز چهارشنبه( 28، عقرب ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که ارزیابی ها در مراکز صحی دولتی و خصوصی نشان می‌دهد که تعداد واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است.

وی افزود: میزان واقعات مثبت که در شفاخانه های دولتی به ثبت رسیده، 10 مورد افزایش یافته و در شفاخانه های خصوصی 5 مورد افزایش داشته است.

سرپرست وزارت صحت عامه گفت که فیصدی واقعات مثبت آزمایش شده پیش از این حدود 10 الی 15 فیصد بود اما اکنون در این شب و روز ها به 20 فیصد رسیده است.

آقای عثمانی بیان کرد که کمیته‌های حالت اضطرار ولایتی که در راس شان والی ها قرار دارند نیز پس از این کار شان را آغاز خواهند کرد تا در شکست این بیماری منسجم تر عمل کنیم.

سرپرست وزارت صحت افزود: تا هنوز دو واکسن برای این بیماری مهلک به بازار آمده اما تا اوسط سال 2021 در افغانستان نخواهد رسید.

او گفت: «در حال حاضر کیت های تشخصیه به مراکز صحی دولتی به اندازه کافی وجود دارد و با این بیماری تا آمدن واکسن مقابله خواهیم کرد.»

به گفته وی؛ آلودگی هوا و آمدن فصل سرما تاثیر مستقیم در افزایش این بیماری دارد اما شهروندان کشور باید فاصله های اجتماعی را درنظر گیرند.

آقای عثمانی اظهارداشت که بانک جهانی حدود 100.4 میلیون دالر برای افغانستان کمک شده اما این مبلغ از طریق نهاد های بین المللی و ملی به مصرف خواهد رسید.

سرپرست وزارت صحت در اخیر گفت: آمار های این وزارت نشان می‌دهد که در یک هفته گذشته حدود 800 واقعه و همه روز 200 واقعه مثبت ویروس کووید 19 به ثبت رسیده است. به گفته او، این آمار گراف افزایش را در کشور نشان می‌دهد.

کرونا؛ موج دوم فاجعه و سرآسیمگی وزارت صحت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد