کرونا؛-مکاتب-و-دانشگاه‌ها-در-۱۶-ولایت-تعطیل-شدند

در پی‌افزایش روز‌افزون موارد ابتلا به کرونا در افغانستان و تلفات ناشی از شیوع این ویروس، تمام مکاتب، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در ۱۶ ولایت برای دو هفته تعطیل شدند.

به گزارش افغان نیوز، وزارت صحت در بیانیه‌ای گفته است: «افزایش روز افزون مریضان کوید ۱۹ نگرانی جدی سکتور صحت و دولت را در پی دارد، هر شب و روز بر تعداد مصابین و مریضان کرونا افزوده میشود و این یعنی بصدا درآمدن زنگ خطر جدی در کشور.»

این وزارت هم‌چنین افزوده: «بر اساس پلان مبارزه با موج سوم‌کرونا و به‌منظور کاهش گسترش ویروس و کنترل وضعیت موجوده، تمام پوهنتون‌ها، مکاتب کورس‌های آموزشی اعم از دولتی و خصوصی، در ولای‌ های کابل، غزني، هلمند، کندهار، لوګر، ننګرهار، پکتیا، پروان، وردک، پنجشیر، بلخ، لغمان، بدخشان، کاپیسا، کندز ، نیمروز از فردا (امروز)، هشتم ماه جوزا به مدت دوهفته رخصت می‌باشد تا از گسترش بیشتر ویروس کرونا در کشور جلوگیری شود.»

وزارت صحت در این بیانیه خواستار همکاری مردم در زمینه رعایت موارد بهداشتی از جمله حفظ فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و پوشیدن ماسک شده است.

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که براساس آخرین آمار، از میان سه‌هزار و هشت‌صد نفر، ۹۷۷ تن مبتلا به ویروس کرونا تشخیص شده‌اند. هم‌چنین هجده نفر از این بیماران جان‌های خود را از دست داده‌اند.

کرونا؛ مکاتب و دانشگاه‌ها در ۱۶ ولایت تعطیل شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد