کشف-۴۷۷۶-حلقه-ماین-طالبان-در-شش-ماه-نخست-سال-جاری

وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که نیروهای اردوی ملی در ۶ ماه نخست سال روان، ۴۷۷۶ حلقه ماین طالبان را کشف و خنثی کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز یک‌شنبه(30، سنبله) منتشر شده، آمده است که نیروهای اردوی ملی در ۶ ماه نخست سال روان هجری خورشیدی توانستند، ۴۷۷۶ ماین را که توسط طالبان در ساحات مسکونی، راه های رفت و آمد مردم و جاده ها و شاهراه های عمومی در بسیاری از ولایت های کشور جاسازی گردیده بود، کشف و خنثی سازند.

وزارت دفاع تصریح نموده که این ماین ها در اثر سعی و تلاش شبانه روزی نیروهای قهرمان ملی دفاعی و امنیتی کشور کشف و خنثی گردیده اند.

اعلامیه افزوده است که طالبان با استفاده از ماین های کنارجاده ای و مواد انفجاری به هموطنان ما آسیب می رسانند، اما نیروهای ملی دفاعی و امنیتی جان شان را به خطر انداخته، این ماین ها را کشف و خنثی ساخته و جان و مال افغان ها را حفاظت می کنند.

در اعلامیه آمده است که ماین ها و مواد انفجاری طالبان در کنار آسیب رساندن به افراد ملکی، در بسیاری از ولایت ها به جاده ها، شاهراه های عمومی و زیربناهای کشورما نیز سخت آسیب رسانیده است.

با کشف و خنثی سازی ۴۷۷۶ ماین در طول شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ هجری خورشیدی، جان هزاران تن از افراد ملکی بیگناه نجات داده شده و در ضمن از آسیب رسیدن و تخریب صدها کیلومتر جاده ها و صدها پل و پلچک نیز جلوگیری شده است.

وزارت دفاع می‌گوید که کارگیری از ماین ها خلاف تمام قوانین بشری و جنگی است و نهادهای حقوق بشری این کار را جنایت جنگی می پندارند؛ اما متاسفانه استفاده از این گونه ماین ها و مواد انفجاری تکتیک جنگی طالبان بوده و استفاده از آن را افزایش داده اند.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز گذشته با نشر اعلامیه گفت که ادامه کشتار مردم بی‌گناه غیرقابل قبول بوده و طالبان به‌خاطر حفاظت از غیرنظامیان، جلوگیری از رویدادهای تروریستی و به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح، آتش‌بس بشری، سرتاسری و دایمی را بپذیرند.

کشف ۴۷۷۶ حلقه ماین طالبان در شش ماه نخست سال جاری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد