غنی-طالبان-باید-آتش‌بس-دایمی-را-بپذیرند

رییس جمهور غنی می‌گوید که ادامه کشتار مردم بی‌گناه غیرقابل قبول بوده و طالبان به‌خاطر حفاظت از غیرنظامیان، جلوگیری از رویدادهای تروریستی و به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح، آتش‌بس بشری، سرتاسری و دایمی را بپذیرند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در پیوند به ترور ایوب خان غروال معاون شورای ولایتی پکتیا، گفته است که تأمین صلح پایدار و دوامدار یکی از اهداف مذاکرات صلح است و به‌خاطر رسیدن به این هدف، طالبان باید خواست مردم، حکومت افغانستان و جامعه جهانی مبنی بر آتش‌بس را بپذیرند.

آقای غنی حمله بر معاون شورای ولایتی پکتیا را «تقبیح» کرده و تأکید کرده است که مبارزه‌ی نیروهای امنیتی و دفاعی در برابر «تروریستان و جنایت‌کاران» ادامه خواهد داشت.

رییس جمهور غنی پیش از آغاز رسمی مذاکرات صلح افغانستان نیز از گروه طالبان خواسته بود که آتش‌بس را بپذیرند.

این در حالی است که مذاکرات صلح افغانستان روز شنبه هفته‌ی گذشته در دوحه آغاز شد. اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع کشور می‌گوید که همزمان با آغاز مذاکرات، خشونت‌ها و حملات طالبان در سراسر کشور نیز افزایش یافته است.

از سوی هم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گفته است که طالبان بسیار باهوش و قاطع هستند، اما آنان پس از 19 سال جنگ خسته شدند و امریکا با آنان تعامل خوبی دارد.

گفتنی است که "ایوب خان غروال" معاون شورای ولایتی پکتیا، صبح امروز شنبه (29 سنبله) در تیراندازی افراد مسلح ناشناس در  منطقه بلند منزل‌ها در شهر گردیز مرکز پکتیا کشته شد.

غنی: طالبان باید آتش‌بس دایمی را بپذیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد