کمک--میلیونی-جاپان-به-بحش-صحت-افغانستان

سازمان صحی جهان می‌گوید که جاپان ۶.۹ میلیون دالر برای تقویت ظرفیت پاسخگویی به بیماری‌های عفونی در افغانستان، به این نهاد کمک کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان صحی جهان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این مقدار پول از سوی آژانس همکاری بین‌المللی جاپان (جایکا) به بخش صحت افغانستان کمک می‌شود.

در اعلامیه سازمان صحی جهان آمده است که هدف از این کمک ارائه خدمات صحی با کیفیت به بیماران مبتلا به بیماری‌های عفونی، تشخیص دقیق بیماری‌ها و اطمینان از ظرفیت کامل عملیاتی شفاخانه‌ افغان – جاپان و شفاخانه‌ انتانی در کابل است.

به گفته این نهاد، انتظار می‌رود که از این پروژه ۷۶ هزار نفر مستفید شوند و باعث پیشرفت در زمینه‌ جلوگیری و کاهش‌ بیماری‌های عفونی شود.

تاکاشی کورومایا، سفیر جاپان در افغانستان گفته که کشورش از تلاش‌ها برای کاهش اثرات منفی بیماری‌های عفونی در افغانستان حمایت می‌کند.

کورومایا افزوده است: «من امیدوارم که افغانستان با کاهش بیماری‌های واگیر و جلوگیری از این‌گونه بیماری‌ها، به کشوری تبدیل شود که در آن همه‌ کودکان، زنان و مردان بتوانند به راحتی زندگی کنند».

لو داپینگ، مسوول سازمان صحی جهان در افغانستان، از حمایت و همکاری جاپان در زمینه‌ پاسخگویی به بیماری‌های عفونی در افغانستان قدردانی کرده است.

سازمان صحی جهان گفته است که شفاخانه‌هایی‌که در افغانستان به بیماری‌های عفونی اختصاص یافته‌اند، برای افزایش توانایی پاسخگویی موثر، به حمایت اساسی نیاز دارند.

این در حالی است که قلندرعباد، سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان در راس هیاتی به کشور مالیزیا سفر کرده است. وزارت صحت گفته است که او در این سفر با شماری نمایندگان کشورها و سازمان‌های صحی در زمینه معیاری سازی خدمات صحی و بیماری‌های واگیر در افغانستان گفتگو خواهد کرد.

کمک 6.9 میلیونی جاپان به بحش صحت افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد