کودکان-مبتلا-به-سوء‌تغذیه-در-بلخ-دو-برابر-افزایش-یافته‌اند

مسوولان صحی ولایت بلخ می‌گویند که آمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه‌ی شدید در مقایسه با سال گذشته در این ولایت دو برابر افزایش یافته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالرووف فروغ، مسوول بخش کودکان شفاخانه حوزوی بلخ، ۶۸ کودک تحت مراقبت قرار دارند که وضعیت برخی از این کودکان وخیم است.

او گفت که سال گذشته در شفاخانه حوزوی بلخ ۲۰ الی ۳۰ کودک مبتلا به سوءتغذیه ثبت شده بود اما؛ امسال تاکنون این آمار دو برابر شده است.

آقای فروغ عوامل عمده‌ی سوءتعذیه را فقر، تغذیه نامناسب زنان باردار و مادران، عدم تغذیه کودک با شیر مادر و بی‌توجهی به دستورات صحی می‌داند.

یک مادری فاریابی که به همراه کودک خود در این شفاخانه آمده گفت: مشکلات اقتصادی سبب شد تا کودک‌اش از سوءتغذیه رنج ببرد.

او گفته است: «وضعیت زندگی ما خوب نیست و در جریان بارداری چیزی درست نخوردم. به همین خاطر شیر ندارم. کودکم از بی‌شیری سوءتغذیه شد».

یک خانم باشنده ولسوالی کشنده‌ ولایت بلخ که نگران کودک‌اش است نیز می‌گوید که غذای کافی ندارد و از این‌رو فرزندش درست تغذیه نشده است: «غذایی خوب و میوه نخوردیم، شوهرم بیکار است. با نان خشک نمی‌شود کودکم‌ را تغذیه صحیح کنم

طبق آمارهای رسمی، هم‌اکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار کودک در افغانستان از سوءتغذیه رنج می‌برند.

این در حالی است که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل« یونیسف» نیز تخمین می‌زند که در سال ۲۰۲۲، ۳.۲ میلیون کودک در افغانستان به سوءتغذیه مبتلا خواهند شد.

کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه در بلخ دو برابر افزایش یافته‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد