گروه-داعش-رهبر-جدید-خود-را-معرفی-کرد

گروه دولت اسلامی (داعش) با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تایید مرگ ابو ابراهیم الهاشمی القریشی، رهبر پیشین این گروه، «خلیفۀ» جدید خود را معرفی کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ داعش روز پنجشنبه ۱۰ مارچ (۱۹ حوت) با انتشار بیانیه‌ای گفت که ابوالحسن الهاشمی القریشی رهبر جدید این گروه است.

موسسه فرقان که ارگان رسمی دولت خود خوانده اسلامی است، با انتشار نوار صوتی در شبکه اجتماعی تلگرام از پیروان این گروه خواست که به رهبر جدید بیعت کنند.

در این پیام ۱۲ دقیقه‌ای با اعلام اینکه رهبر جدید با تصمیم شورای رهبری معرفی شده‌است، ابوالحسن هاشمی را از مجاهدان برجسته معرفی کرده‌ است.

ابوالحسن الهاشمی که اصلاً از عراق است و داعش از وی به عنوان «نوادۀ پیامبر اسلام» نام برده‌، چندان شناخته شده نیست و بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که ممکن است نام اصلی او چیز دیگری باشد و داعش برای حفظ هویت رهبران خود، دست به چنین تکتیکی زده‌ باشد.

شباهت نام رهبر جدید داعش با فرد دیگری با همین نام که در بهار سال گذشته توسط نیروهای عراقی در منطقه غزالیه بغداد دستگیر شد و مسوول هماهنگی و برنامه‌ریزی امور بشری داعش بود، این شایعه را تقویت بخشیده است.

ابو ابراهیم الهاشمی القریشی رهبر پیشین داعش به دستور جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده در اوایل ماه فبروری طی یک عملیات ویژه ضدتروریستی در سوریه کشته شد.

او قبل از دسترسی نیروهای ویژه به وی، نه تنها خود بلکه تمام منزل سوم محل اقامت‌اش را منفجر ساخت و چندین تن از اعضای خانوادۀ خود را نیز از بین برد.

کشته شدن ابو ابراهیم الهاشمی القریشی ۴۵ ساله، ضربه سخت دیگری به خلافت بی‌قلمرو داعش بود.

ابوبکر البغدادی، رهبر پیشین گروۀ داعش نیز در نتیجۀ یک عملیات نیروهای خاص ایالات متحده، در سوریه کشته شده بود.

اگرچه داعش در سوریه و عراق شکست خورده است، اما سلول‌های پنهان این گروه گاهگاهی حملاتی را در دو کشور انجام می‌دهد.

گروه داعش رهبر جدید خود را معرفی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد