یونیسف-کودکان-افغان-با-بحران-شدید-بشری-مواجه-اند

مسوول روابط بین‌الملل صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد«یونیسف» پس از سفرش به افغانستان با ابراز نگرانی گفته است که کودکان افغانستان با بحران شدید بشری مواجه اند.

به گزارش افغان نیوز؛ پالومه سکودور، مسوول روابط بین‌الملل صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد«یونیسف» روز یک‌شنبه( 28 حمل) در توییتی نوشته‌است؛ در افغانستان شاهد آن بوده که چگونه چندین دهه درگیری، خشکسالی و فروپاشی اقتصادی در حال افزایش، باعث ایجاد یک بحران بشری بی‌سابقه برای کودکان شده‌است.

پالومه سکودرو افزوده است؛ ده‌ها مادر را در شفاخانه پکتیا ملاقات کرده که همه آن‌ها به دنبال کمک عاجل برای کودکان مبتلا به سوء تغذیه بوده‌اند.

خانم سکودرو تأکید کرده که یونیسف به حمایت از افغانستان ادامه می‌دهد و 2 هزار 215 مرکز صحی که سراسر افغانستان به 1.4 میلیون کودک خدمات صحی ارائه می‌کنند، تحست حمایت یونیسف قرار داد.

فیلیپو گراندی، کمیشنر امور پناهندگان سازمان ملل متحد نیز با نشر توییتی از بحران غذایی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته که در حال حاضر مردم افغانستان با یک بحران بی‌سابقۀ عدم امنیت غذایی و سوء تغذیه روبرو است که بیشترین آسیب این بحران را زنان و کودکان متحمل شده‌اند.

او با ابراز نگرانی در مورد بحران اوکراین، گفته‌است که «پیام من این است که ما نمی‌توانیم منطقه‌ای مانند افغانستان را فراموش کنیم و افغانستان به حمایت سازمان‌ها خیریه نیازمند است».

این در حالی است که با تحولات سیاسی اخیر در کشور، سازمان‌های بین‌المللی بارها از شدت بحران بشری در افغانستان هشدار داده‌اند.

یونیسف: کودکان افغان با بحران شدید بشری مواجه اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد