یک-سرباز-امریکایی-در-ولایت-فراه-کشته-شد

وزارت دفاع امریکا اعلام نموده که یک سرباز امریکایی در نتیجه حادثه‌ی ترافیکی در ولایت فراه، در غرب افغانستان جان باخته است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) از این سرباز به نام «وینسنت سباستین ایبریا» نام برده و گفته که او 21 سال سن داشته است.

در اعلامیه‌ی پنتاگون آمده است که این حادثه‌ی ترافیکی روز جمعه (13 سرطان) در اثر تصادف واسطه نقلیه در ولایت فراه رخ داده است. پنتاگون همچنان گفته که این حادثه را بررسی می‌کند.

پیش از این، اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) با نشر گزارشی اعلام کرده بود که در جریان سه ماه اول سال جاری میلادی (یکم جنوری تا ۳۱ مارچ) هفت سرباز امریکایی در افغانستان جان باخته و ۱۱ سرباز دیگر این کشور زخمی شده‌اند.

از سوی هم، وب‌سایت «Armytimes»  شمار تلفات نیروهای امریکایی در افغانستان را در جریان سال ۲۰۲۰ میلادی نُه تن گزارش کرده است.

این درحالی است که از زمان امضای توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و گروه طالبان، شمار تلفات نیروهای امریکایی در درگیری مستقیم با گروه‌های تروریستی در افغانستان به صفر کاهش یافته است.

طالبان بعد از امضای توافقنامه صلح در زمستان سال گذشته با امریکایی ها، تعهد کردند که به نظامیان خارجی در افغانستان حمله نکنند. مقامات امریکایی می گویند که طالبان تا کنون به این وعده خود پایبند بوده اند.

یک سرباز امریکایی در ولایت فراه کشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد