هیئت-مذاکره‌کنندۀ-دولت-با-پشتوانۀ-محکم-وارد-گفتگو-می‌شود

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، امروز شنبه(۲۵، اسد) در دیدار با هیئت مذاکره‌کنندۀ دولت، گفت که شما با پشتوانۀ محکم، دیدگاه واحد و هماهنگی لازم به مذاکرات می‌روید.

به گزارش افغان نیوز: آقای عبدالله در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که در این دیدار، هیئت مذاکره‌کنندۀ صلح درباره جریان کار هیئت، آماده‌گی‌ها برای آغاز گفت‌وگوها، آجندا، اطلاع‌رسانی، اصول و پروسه کار گزارش مفصل ارایه کردند.

اعضای هیئت مذاکره‌کنندۀ صلح اطمینان دادند که آماده‌گی‌ها آنان بر اساس فیصله‌ لویه جرگۀ مشورتی صلح تنظیم و ترتیب شده است.

در گزارش کاری هیئت مذاکره‌کنندۀ صلح آمده است که تمام مسایل جهت پیشبرد امور و انسجام بیشتر برنامه‌ها در چهار کمیته تقسیم‌بندی گردیده است که در زمینۀ آمادگی مذاکرات، آجندا، موارد حقوقی و فقهی، گروه‌های آسیب‌پذیر و قربانیان جنگ و اطلاع‌رسانی تمرکز دارند.

اعضای هیأت مذاکره‌کننده صلح تاکید داشتند که در جریان مذاکرات موارد لازم به اطلاع مردم افغانستان رسانیده خواهد شد. آنان اطمینان دادند که در زمینه اطلاع‌رسانی طرزالعمل مشخص آماده شده که طبق آن پوشش خبری صورت خواهد گرفت.

هیئت مذاکره‌کننده همچنان اطمینان دادند که در ارتباط به حفظ‌ و تقویت ارزش‌ها و دستاوردهای مردم افغانستان در گفتگوها متفق‌القول و جدی هستند. در این برنامه، بر آتش‌بس به عنوان اولویت در آغاز مذاکره تاکید شد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی در این دیدار گفته است که مردم افغانستان در لویه جرگۀ مشورتی صلح با تمثیل وحدت ملی، یک‌ صدا از پروسۀ صلح حمایت کردند و شما با پشتوانۀ محکم و قوی برای مذاکرات صلح می‌روید.

وی فعالیت، هماهنگی و برنامه‌ریزی هیئت مذاکره‌کننده صلح را مفید و امیدوارکننده خوانده و برای آنها در ماموریت پیش‌روی شان آرزوی موفقیت کرد. آقای عبدالله همچنان که روحیۀ‌ قطعنامۀ‌ جرگۀ مشورتی صلح‌آمیز است، نه جنگ‌طلبانه. رهاېی ۵۵۰۰ زندانی طالب ثابت ساخت که حکومت و مردم افغانستان به حل سیاسی بحران می‌اندیشند.

همچنان آقای عبدالله ترکیب هیئت مذاکره‌کنندۀ صلح را فراگیر و متنوع خوانده و تصریح نمود که اعضای تیم مذاکره کننده از سراسر افغانستان نمایندگی می‌کند و در میز مذاکرات این هیئت از قربانی‌های چندین دهۀ افغانستان نمایندگی و دفاع خواهد کرد.

در اخیر بر صلح پایدار، باعزت و قابل قبول برای همه تاکید ورزیده و ابراز امیدواری کرد که دو جانب قضیه تلاش کنند تا با از خودگذری، حوصله و مدارا راه زندگی باهمی را در جریان مذاکرات دریابند.

این درحالی است که محمد‌حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه کشور با محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر در مورد روند صلح افغانستان و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفتگو کرده است.

از سوی هم، فوزیه کوفی، عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت، شام دیروز جمعه(24، اسد) در منطقه قره‌باغ کابل هدف حمله تفنگ‌داران ناشناس قرار گرفته و به گونه سطحی زخم برداشته است.

ارگ ریاست جمهوری در واکنش به این حمله مسلحانه، تاکید داشته که حمله‌ی بزدلانه‌ بر زنان فعال کشور، مانع تلاش‌های هدفمندانه‌ای آنان در پاسداری از ارزش‌های نزده ساله‌ نخواهد شد.

هیئت مذاکره‌کنندۀ دولت با پشتوانۀ محکم وارد گفتگو می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد