شش-روز-انتظار-برای-آغاز-مذاکرات-بین-الافغانی

پس از فیصله لویه‌جرگه مشورتی صلح و رهایی ۴۰۰ زندانی جنجالی گروه طالبان از سوی حکومت، قرار است مذاکرات بین الافغانی در شش روز آینده برگزار شود.

به گزارش افغان نیوز: تلویزیون ملی امروز دوشنبه (۲۰اسد) گزارش داده است که مذاکرات بین‌الافغانی میان تیم‌های مذاکره‌کننده‌ی حکومت افغانستان و گروه طالبان  در ۱۶ اگست ماه میلادی (۲۶اسد) آغاز شود.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز به بی بی سی  گفته است که اگر ۴۰۰ زندانی این گروه از سوی حکومت  آزاد شوند، طالبان آماده اند در یک هفته مذاکرات رو در رو با دولت افغانستان را آغاز کنند.

شاهین تاکید کرده که مرحله اول گفتگوها در دوحه قطر برگزار خواهد شد و پس از آن با مشوره دو طرف مکان دیگری برای پیشبرد گفتگوها برگزیده خواهد شد.

پیش از این عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه نیز در نشستت خبری تایید کرده بود که دور اول گفتکو ها در قطر صورت می گیرد.

زلمی خلیلزاد، نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان با استقبال از اعلام آمادگی برای رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان تاکید کرده: «ما انتظار داریم که تا چند روز دیگر، روند رهایی زندانیان تمام شود، سپس هیئت مذاکره کنندۀ حکومت به دوحه سفر کند و روند گفتگوهای میان افغانان به‌گونۀ فوری، آغاز شود.»

این در حالی است که پس از تایید لویه جرگه مبنی بر رهایی ۴۰۰  زندانی طالبان از سوی حکومت رییس جمهور غنی گفته است که حکم رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان را امضا می کند.

شش روز انتظار برای آغاز مذاکرات بین الافغانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد