یک-فرمانده-برجسته-گروه-حقانی-در-حمله-هوایی-از-بین-رفت

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که یک فرمانده ارشد شبکه حقانی به نام حان بادشاه در یک حمله هوایی نیروهای امنیتی کشته شد.

به گزارش افغان نیوز: طی یک عملیات مشترک نیروهای خاص ریاست عمومی امنیت ملی خان بادشاه فرزند گلاب شاه یکتن از قوماندانان برجسته گروه تروریستی حقانی که به فریادی مشهور است همراه با چند تن دیگر از قوماندانان ساحوی طالبان کشته شده اند.

در این حمله هوایی همراه با قوماندان فریادی معاون اش سیدان مشهور به فدایی باشنده قریه پیرکوټي ولسوالی ارگون، محسن باشنده قریه مداخیل وزیرستان شمالی و قوماندان گروه ۳۰ نفری تروریستی همراه با یکتن دیگر که هویت آن تا حال معلوم نگردیده است کشته شده اند.

ریاست عمومی امنیت ملی نوشته که قوماندان فریادی مسئولیت آموزش و اماده نمودن افراد انتحاری شبکه حقانی و رهبری حملات زیادی تروریستی بر ضد دولت جمهوری اسلامی افغانستان را در ولایت خوست، پکتیا و زابل نیز بر عهده داشت.

او در اعدام و محاکمه صحرایی بیشتر از هموطنان ما نیز دست داشته و نزدیک به سه هفته قبل دو تن از جوانان کشور ما را به جرم اینکه گویا به نیرو های امنیتی افغان جاسوسی مینماید اعدام نمودند.

در اعلامیه ریاست امنیت ملی آمده خان بادشاه نه تنها تمامی کار های نظامی و عملیاتی گروه حقانی را در ولایت پکتیکا به پیش میبرد بلکه به دیگر ولایات نیز به منظور حمایت از تروریستان طالب جنگجویان اعزام مینمود.

یک فرمانده برجسته گروه حقانی در حمله هوایی از بین رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد