یک-نماینده-مجلس-در-شاهراه‌ها-از-مردم-اخاذی-می‌کند

شورای انسجام شرکت‌های ترانسپورت زمینی از اخاذی‌ها در بزرگ‌راه‌های کشور انتقاد کرده و می‌گوید که دو پاسگاه امنیتی در ولایت فراه به نام یک وکیل از شرکت‌ها پول می‌گیرند.

به گزارش افغان نیوز: طلا محمد اطمانزی، رییس شورای انسجام شرکت‌های ترانسپورت زمینی امروز( شنبه، ۹ حوت) در نشست "هم‌صدایی شرکت‌های ترانسپورت زمینی و سکتور خصوصی" گفت که وزارت‌های داخله، مالیه، ترانسپورت، فواید عامه و ریاست ترافیک با شرکت‌های ترانسپورتی همکاری لازم را ندارند.

آقای اطمانزی افزود که گروه مافیا و رشوه خوران در وزارت ترانسپورت برای بهترسازی وضعیت و حل مشکلات آنان توجه نمی‌کند و تنها به فکر رشوه ستانی هستند. 

او در مورد طرح وزارت ترانسپورت مبنی بر شرکتی ساختن اتحادیه‌های ترانسپورتی گفت که در حال حاضر زمینه برای اجرایی این طرح مساعد نیست.

به گفته آقای اطمانزی؛ شرکت‌های ترانسپورتی از پرداخت مالیه به دولت افتخار دارند؛ اما شماری کمیشن کاران و دلالان در این وزارت مالیه تعرفه و مالیه غیر عادلانه وضع می‌کنند و این وزارت باید در قسمت مشکلات پرداخت مالیه شرکت‌های ترانسپورت زمینی رسیدگی کند. 

او افزود که ریاست ترافیک در تمدید جواز رانندگی، سهل‌انگاری می‌کند و کار را بخاطر رشوه ستانی به تعویق می‌اندازد و رانندگان در مسیر بزرگ‌راه‌ها به مشکلات زیادی مواجه اند. 

رییس شورای انسجام ترانسپورت‌ها زمینی افزود که وزارت فواید عامه در قسمت ترمیم جاده‌ها و کنترل وزن موتر‌های بابری بی‌توجهی می‌کند و موترهای تناژ بلند به مسئله اخاذی در مسیر راه‌ها و پاسگاه امنیتی مبدل گردیده است. 

او گفت: " وزارت ترانسپورت یک وزن را معیاری می‌داند و وزارت مالیه و ریاست ترافیک دیگر وزن را معیاری می‌دانند". 

آقای اطمانزی بیان کرد؛ تا زمانی که امنیت شرکت‌های ترانسپورتی تامین نشود، عواید دولت از آدرس ترانسپورت افزایش نخواهد یافت و خدمات معیاری برای شهروندان نیز ارائه نمی‌شود. 

نذیر خاواک، معاون شورای ترانسپورت زمینی در این نشست گفت که تاوقتی وزارت‌های مالیه، امور داخله، ترانسپورت، فواید عامه و ریاست ترافیک به مشکلات شرکت‌های ترانسپورتی رسیدگی نکنند، این شرکت‌ها به دادخواهی‌های ادامه می‌دهند. 

او تاکید کرد که با ادامه اعتصاب کاری آنان، مواد خوارکی افزایش خواهد یافت که مسوولیت آن به دوش دولت است. 

به گفته خاواک؛ در طول تاریخ ترانسپورت کشور، شرکت‌های ترانسپورتی ۲۲ روز به دلیل مشکلات امنیتی و اخادی‌های بی رویه اعتصاب کاری نکرده بود و این کار چند روز پیش به دلیل بی‌توحهی حکومت صورت گرفت. 

این‌درحالی است که چندی پیش، صنف‌های مسافربری و بابری شرکت‌های ترانسپورتی به دلیل ناامنی و اخاذی‌های بی رویه پاسگاه‌های پولیس در مسیر بزرگ راه‌های کشور دست به اعتصاب کاری زدند و بیش از دو هفته دوام یافت.

یک نماینده مجلس در شاهراه‌ها از مردم اخاذی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد