حکومت-به-مردم-پکتیکا-وعده-داد-اما-عمل-نکرد

کمیسیون مردمی زون جنوب شرق به شمول ۱۱ ولسوالی ولایت پکتیکا می‌گوید که حکومت باگذشت بیش از یک سال هنوز هم به وعده‌های خود عمل نکرده است.

به گزارش افغان نیوز: داکتر شیرباز زدران، عضو کمیسیون مردمی زون جنوب شرق، امروز سه‌شنبه( 26، حوت ) در یک کنفرانس خبری گفت که حکومت نتوانسته به وعده‌های که در اول داده بود، عمل کند.

آقای زدران افزود؛ مردم ولسوالی ارگون طی سال‌ها قربانی داده اما از سوی حکومت به باد فراموشی قرار گرفته است. به گفته او، در صورت که حکومت به وعده های شان عمل نکند، مردم ولسوالی ارگون دست به تظاهرات گسترده خواهند زد.

وی افزود: ولسوالی ارگون یک منطقه اقتصادی و دارای نفوس زیاد است و حکومت باید روی این ولسوالی توجه کند. زیرا در حال حاضر این ولسوالی در بدترین شرایط امنیتی به سر می‌برد.

او گفت؛ «در شرایط کنونی ناامنی‌ها در اوج خود رسیده و حکومت هیچ توجهی جدی در مناطق دور دست بخصوص ولسوالی ارگون پکتیکا ندارد.»

در همین حال، حاجی محمد ابراهیم، یکی از بزرگان قوم پکتیکا از حکومت خواست تا ولسوالی ارگون ولایت شود. در غیر آن، مردم دست به تظاهرات گسترده خواهند زد. به گفته وی، در حال حاضر در این ولسوالی هیچ امکانات ابتدایی بخصوص مکاتب برای تعلیم و تربیه وجود ندارد.

او اضافه کرد، « امیدوارم حکومت در قبال وعده های که به مردم داده بود، مسوولانه عمل کند و جامه عمل بپوشاند تا مردم باورمندی بیشتر به گفته‌های سیاسیون پیدا کنند.»

از سوی هم، محمد حسن عثمانی؛ نبود امنیت کافی، سرک های معیاری و مکاتب برای تعلیم و تربیه را در ولسوالی ارگون ولایت پکتیکا از چالش های عمدۀ دانسته و می‌گوید که حکومت مکلف است تا به وعده های خود عمل کند. 

به گفته او، تاز مانیکه حکومت به خواسته های مردم ولسوالی ارگون جواب مثبت ندهد به دادخواهی و حق طلبی شان ادامه خواهد داد.

مردم ولایت پکتیکا در اخیر طی یک قطع‌نامه از حکومت مرکزی خواست تا ولسوالی ارگون را به ولایت تبدیل کند در غیر آن، مردم این ولسوالی به عدالت خواهی و حق طلبی شان ادامه خواهند داد.

حکومت به مردم پکتیکا وعده داد اما عمل نکرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد